I Tojota IZBACUJE OSMICU: Sve ostaje bez V-8 motora u automobilima

Nakon BMW-a i Folkvagena, još jedan gigant se odlučio da je vreme da automobilski agregati sa osam cilindar odu u istorijju. Kompanija Tojota otkazuje razvoj svojih V8 motora.

Screesnhot/Youtube/ Car Confections

Ukidanje Tojota V8 agregata, ukoliko su tačne vesti portala iz Japana, značilo bi verovatno kraj za model "lexus lc f", bar onaj sa ovim motorom ispod haube.

Na Tojotu, kao i druge proizvođače automobila, negativno je uticala pandemija koronavirusa i globalna kriza koja se tek očekuje a ovaj japanski brend inače je sklon ekološkoj budućnost, tj. hibridnim i električnim pogonima pa bi u prelaznom periodu mogao da usmeri svoj fokus na V6 motore sa turbopunjenjem.

Vest "izbacivanju osmice" je objavio japanski Mag-X, ali nije izneto previše detalja.

Ako je informacija tačna, to bi značilo i da je V8 sa dvostrukim turbo-motorom razvijen za trkačku verziju "lexus lc" za ovogodišnjih 24 sata Nurburgringu, otkazan.

Lexus se obavezao da će ovaj motor nakon toga ponuditi u budućim putničkim automobilima. Verovatno bi debitovao u dugoočekivanom modelu "lc f" naredne godine, ali za njega je u junu stigla vest da je Lexus odlučio da prekine taj projekat.

Očekivalo se da će novi tvin-turbo V8 zapremine 4 litra isporučivati više od 600 KS. U isto vreme se tvrdilo da je Tojota nastavila da razvija ovaj agregat. Kao i da će ga koristiti za svoje kamionete u Severnoj Americi.

(MONDO/Vrele gume)

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.