Automobili Nemaca stariji su nego ikada, pokazuje istraživanje, prema kojem je čak 9,7% od ukupno gotovo 48 miliona putničkih automobila starije od 20 godina. To je, da dočaramo, istorijski nivo "golfa 4". 

Prosečna starost putničkih vozila na nemačkim putevima sada je tek nešto malo manja od dest godina (9,6), što je rekordna starost u Nemačkoj.

Više od 23% vozila u Nemačkoj su, praktično oldtajmeri, odnosno stariji od 15 godina.

Stručnjaci iz ove oblasti zahtevaju hitno delovanje politike, a i u Nemačkoj neki "krizu shvataju kao veliku šansu". Tako tako Ferdinand Dudenhefer iz Centra za automobilsko istraživanje Univerziteta Duisburg kaže da su ove brojke jasan signal, jer pokazuju koliko je velika šansa da se pravim programom za podsticaj privrede da snažan impuls nemačkom tržištu automobila, jer je samo stimulacijom potražnje moguće u teškim i nesigurnim vremenima postići nešto.

On smatra da je bila greška što su automobili na gorivo ispali iz programa za podsticaj, ukazujući da se time ne može ništa postići u borbi protiv klimatskih promena, a ni doprineti oporavku od najgore recesije od Drugog svetskog rata.

U tom negativnom evropskom proseku Nemačka je time iza Luksemburga (6,4 godine), Velike Britanije (8), Austrije (8,2), Italije (8,4) i Francuske (9).

Na kraju liste je Litvanija, zemlja EU gde je prosečna starost vozila gotovo 17 godina, kao i u balkanskoj Srbiji, koja je svoje stanje dodatno unazadila dzovolom za uvoz polovnjaka starih generacija.

MONDO VIDEO: FOLSKVAGEN GOLF KROZ ISTORIJU

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.