Pitanje se postavlja samo od sebe: Zašto i pored poklapanja sa radnim vremenom svojih klijenata, većina bankarskih ekspozitura u Srbiji radi samo do 5 sati poslepodne?
Nisu baš sve filijale otvorene do 17 časova. Određene banke imaju ekspoziture sa nešto dužim radnim vremenom (u pojedinim slučajevma i do 20 časova). Ne postoji nikakav određeni razlog zašto je radno vreme većine filijala u Srbiji do 5 popodne, a radno vreme je poslovna odluka svake banke.
Ova poteškoća, ako uzmemo u obzir trendove na bankarskom tržištu, vrlo verovatno nikada doći na red, ali će se prema mišljenju stručnjaka rešenje stvoriti samo. Broj banaka u Srbiji smanjen je za deset godina sa 33 na 24, broj zaposlenih za preko 6.400, a broj filijala za skoro trećinu.
"Sve više je prisutno elektronsko i mobilno bankarstvo, a situacija sa koronom je još više ubrzala te trendove, koji su pre svega povezani sa automatizacijom određenih procesa i smanjivanjem potrebe za fizičkom radnom snagom. U svetu imate posebno prisutan razvoj fintecha u oblasti bankarstva, od plaćanja do potpuno digitalizovanih onlajn banaka", rekao je Dejan Erić, profesor Beogradske bankarske akademije.
Trend povećanja korisnika usluga digitalnog bankarstva, koji je pandeija samo podstakla, se sve više odražava na bankarski sektor, te će umesto korigovanja radnog vremena banaka, problem razrešiti ako veliki broj ljudi morati da promeni navike i okrene se digitalnom bankarstvu.
"Korona je ubrzala digitalnu transformaciju u svim segmentima društva, od škola i onlajn nastave, pa sve do virtuelnih sastanaka i onlajn sajmova. To je i u bankarstvu jedan nezaustavljiv trend", zaključuje Dejan Erić i ponavlja da bankarstvo doživljava transformaciju, jer danas već postoji i "koncept 4.0", gde je reč o potpuno digitalizovanim bankama.
(MONDO/Blic biznis)