Građani koji su novi auto poručili pre nekoliko meseci, kad ga konačno dočekaju, moraju još i da ga doplate. Nova vozila su od početka rata u Ukrajini skuplja za oko 30 odsto, ali proizvođači sada kupcima povećavaju cenu naručenih vozila pravdajući se da je "sve poskupelo".
Auto nikako da stigne
Jedna od građana koja se požalila na probeleme sa cenom je Marina N. iz Beograda, koja kaže da se šokirala kada su joj posle višemesečnog čekanja iz auto-salona javili da će morati da doplati auto.
"U februaru ove godine poručili smo novi auto po tada akcijskoj ceni od 20.000 evra. Tada su nam rekli da kola možemo da očekujemo za oko četiri meseca, a ona do sada nisu stigla u Srbiju! Prilikom kupovine prodavac mi je rekao da se cena vozila neće menjati, jer je u pitanju posebna akcijska ponuda", kaže Marina.
Marina N., je posle osam meseci shvatila nema ni traga ni glasa od naručenog auta sagovornica je otišla u salon automobila da se raspita šta se dešava.
"Rekli su da ću za mesec dana moći da preuzmem auto, ali da će cena biti veća od ugovorene. Nisam mogla da verujem šta pričaju... Na moje pitanje zašto je auto sada skuplji, prodavac je samo slegao ramenima i rekao: 'Pa sve je od tada poskupelo"', kaže Marina. Ona dodaje da je nakon toga pitala koliko će auto biti skuplji, na šta su joj odgovorili da još ne znaju.
"Rekli su da ću punu cenu znati kada auto stigne u Srbiju. Mislim da je to potpuno nekorektno, jer sam prvo čekala mesecima, a sada mi kažu da kada dođem da ga preuzmem, moram i da ga doplatim. Da li ću uopšte imati pare za novu cenu koja bi mogla da bude i nekoliko hiljada evra?! Da ne pominjem što nam ništa nisu javili niti nas obavestili o promeni cene, nego tek kada sam pitala", kaže Marina.
Čitajte ugovor
Ako smo ugovorom definisali cenu i rok, tu ne bi trebalo da bude nikakvih promena, međutim Dejan Gavrilović, "Efektiva"Iz udruženja za zaštitu potrošača upozorava da ono što je utvrđeno ugovorom mora da se poštuje, kao i da nema svrhe praviti ugovor u kome stoji da se cena gotovo i ne zna.
Raskinite ugovor
Dejan Gavrilović iz Udruženja za zaštitu potrošača "Efektiva" kaže da proizvođači nemaju pravo da tek tako menjaju cenu vozila.
"Osnov potpisivanja ugovora jeste da se dve strane strane obavežu da urade svoj deo posla, kupac daje kaparu, a prodavac isporučuje robu po određenoj ceni. Ako smo ugovorom definisali cenu i rok, tu ne bi trebalo da bude nikakvih promena. Ako vama u ugovoru stoji da je cena podložna promeni, što se onda uopšte potpisuje ugovor i zašto se daje kapara? Koja je poenta uopšte toga što neki auto kod potpisivanja ugovora košta 10.000 evra, ali kupac zapravo i ne zna koliko će ga platiti kada bude isporučen. Na kupcima je onda da tuže salon sudu i da traže da sud poništi odredbu ugovora po kojoj je cena promenljiva. Druga opcija je raskid ugovora i povraćaj kapare, pa čak i nadoknada štete", objašnjava Gavrilović.
(MONDO/Informer)