Sad je ozbiljno: Zemlja se suši, ostajemo bez vode

Izvor mondo.rs

Podzemne vode na planeti Zemlji suše se zabrinjavajućom brzinom i to ugrožava živote miliona, čije snabdevanje vodom zavisi od tih izvora, navodi NASA u svojoj novoj studiji.

Zajednička studija naučnika NASA-e i Univerziteta u Kaliforniji otkrila je da su svetske zalihe vode na opasno niskom nivou.

Glavni razlog je u tome što čovečanstvo stalno povećava potrošnju vode.

Istraživači su zaključili da "značajni segmenti Zemljine populacije ubrzano troše podzemne vode a da uopšte nemaju pojma koliko je ostalo".

Studija je urađena na osnovu satelitskih snimaka načinjenih između 2003. godine i 2013. godine, kojima su se precizno merili kapaciteti podzemnih voda.

Sateliti su zabeležili promene u Zemljinom gravitacionom polju, pošto podzemne vode pojačavaju gravitaciju.

"Ovo je bila prva prilika da vidimo kako se ti ogromni rezervoari menjaju vremenom", kaže član tima Gordon Grant.

Studija je pokazala da oko trećine Zemljinih najvećih rezervoara sa podzemnim vodama, njih 13 od 37, rapidno gubi vodu dok se istovremeno gotovo uopšte ne obnavljaju niti pune.

"Ako se ima u vidu koliko brzo trošimo rezerve podzemnih voda, potrebna je hitna globalno koordinisana akcija kako bi utvrdili koliko je još ostalo", kaže stručnjak američke agencije NASA Džej Familjeti.

Podzemne vode su izvor za oko 35 odsto vode koje koriste ljudi širom sveta i čine primarni izvor slatke vode za oko dve milijarde ljudi, pokazala je studija.

Prirodne katastrofe poput suše mogu samo da povećaju potrebu za podzemnim vodama.

"Kao što upravo vidimo u Kaliforniji, naša zavisnost od podzemnih voda je još teža tokom suše. Kada ispitujemo održivost regionalnih vodenih resursa, apsolutno moramo da uračunamo i tu zavisnost", objašnjava Familjeti.

Rupetina

Ma sta kazete...Pa sta da radimo sad? Chupam kosu evo.Molim mondo da ne objavljuje ovakve nebuloze vise ,jer hita ka Kuriru krupnim koracima.Odo da proverim slavine.

pa zato ubijate

vi ste krivi a ne moj pokojni deda koji je imao čist vazduh i čistu vodu

Alex

Ameri sigurno znaju da se u Bajkalskom jezeru nalazi 20% svetskih zaliha slatke vode. Kupovaće oni vodu od Rusa, ali možda im rusi pre toga isporuče jedan ICBM.