na jednom mestu bilo je raznih, sjajnih verzija Fiće. Od potpuno restauriranog, starog preko 4 decenije do, opet legendarnog Abarta koji je svojevremeno harao ovdašnjim trkalištima ali bogami i ulicama.
Dakle, na jednom mestu bilo je raznih, sjajnih verzija Fiće. Od potpuno restauriranog, starog preko 4 decenije do, opet legendarnog Abarta koji je svojevremeno harao ovdašnjim trkalištima ali bogami i ulicama. Te nabudžebne konzervice zadavale su grdnu muku vlasnicima jačih kola. Jednostavno, po pravilu dugokosi klinci „drali“ su ih na gradskim semaforima. Bez obzira da li su ozbiljni, tada drugovi, terali Tristaća ili nekog Opela, Renoa ili Pežoa. Zamislite tek zgranuće vozača nekih jačih kola kada na putu pored njega prozuji Fića. Pa još posle toga ne može da ga stigne. Jooooooooooooooooooj, kako je to bolelo.
Sličnu anegdotu imao je, negde ranih 70-tih, prijatelj moje porodice. Inače bio je inženjer i šef razvojnog biroa u fabrici 21. maj u Rakovici. Tu su se proizvodili motori za Fiću. Elem, Djordje Ćorić, tako se zvao naš prijatelj, radio je na poboljšavanju Fićinog motora. Kada je mašina sredjena i spakovana u karoseriju Djordje sedne u auto i krene na probnu vožnju. Iz Rakovice, kroz grad pa na otvoren put. Nekako se namestilo da je krenuo zrenjaninskim drumom. Uz put sustugne dvojicu „majstora“ u tristaću. Krene u preticanje ali i „genija za vožnju“ u miletrećentu počne da ubrzava. Djole prebaci u treću i prosto odmagli ostavljajući zabezeknute majstore iza sebe. Negde kod restorana Japanski cvet prikoči i svrati na kafu. Nešto kasnije eto i one dvojice. Obilaze i zagledaju Fiću pa na kraju pridju Djordju. Nisu mogli da veruju ni kada je podigao haubu i pokazao da ispod nije neka motorčina sa bezbroj konja. Takvih Fića trkalica bilo je poprilično.
Elem, Fiću je kao nacionalni auto kao nasledio Jugo. Doduše ne verujem da će zadobiti i Fićinu slavu. E, da i ono o Porsche-u. U Floridu je trebalo da bude ugradjen Porš-ov motor. To je, kako mi je negde početkom 90-tih ispričao tadašnji šef konstrukcionog Biroa u Študgartu, bio deo početne ideje o Floridi. Djudjaro karoseriju Porsche motor. Razvojni biro Porsche-a ga je i napravio. No, kada je trebalo da se to se pretvori u ugovore, licence i sve što je uobičajeno, „premudro državno rukovodstvo“ je odlučilo da se kupi FIAT-ova mašina.
Probajte da zamislite šta bi sve značilo da je na kolima proizvedenim u Kragujevcu, na zadnjoj haubi s jedne strane pisalo Yugo a sa druge PORSCHE. I da se Florida na tržištu pojavila bar dve godine ranije.