• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Paragraf u glavi

... prolazeći pre nekoliko dana kroz Prijepolje video sam da je na obilaznici neko posejao znak radovi na putu i okačio ograničenje 20 km/h. Nigde radova na podužem pravcu gde se inače kao kroz grad može voziti dozvoljenih 50....

Još jednom o novom zakonu o saobraćaju

Ako se neko seća teksta Vozi Miško na ovoj stranici Monda ovo što sledi je nastavak. Baš sam se „iznenadio“ kada se ponovo digla prašina o primeni Zakona o bezbednosti saobraćaja. Opet fali neki pravilnik, dodatna oprema je u pitanju, a Zakon baš teško primenljiv.

Neko izračunao da ako vlasnik kola hoće da bude ispravan treba da potroši prilično novca na recimo zimske gume. U Zakonu piše svi moraju da ih imaju na kolima prvog novembra. Na svim točkovima. Pa tu je još prva pomoć popunjena po spisku, aparat za gašenje požara, komplet sijalica baš za ta kola, a ne neka druga. (Baš bih voleo da vidim zakonopisca da zameni ksenon sijalicu. Ko ih ima zna da rade na 20 hiljada volti i da se menjaju samo u servisu.) Kada se sve sabere ispade, izračunali, da to košta više nego neki vremešni jugo. Bolno skup dodatak su zimske gume.

Da problem bude veći nema ih dovoljno na tržištu a i da ih ima majstori ne bi mogli da postignu. Da svima zamene letnje gume zimskim. Pa još na vreme. Naravno, malo je onih koji imaju tzv. zimske točkove u rezervi pa ih samo promene. Elem problem je rešen odlaganjem primene zakona. Za iduću godinu.

Ovo je samo još jedna od ilustracija koliko je moj „omiljeni“ Zakon rigidno napisan i ne baš primeljiv. Podsetiću na problem auto-škola i takodje neprimenljivosti odredaba Zakona. I tu je nedostajao neki pravilnik. Krajem prošle godine i početkom ove bila je nevidjena navala na polaganje vozačkih ispita e da bi oni koji mogu izbegli gotovo akademsko školovanje za vozača.

Valjda se još pamte primedbe na ogromna ovlašćenja policije. Ima toga još. Recimo sejanje nerazumnih i nelogičnih ograničenja brzine na putevima. Na nekim deonicama je, čini mi se, bolje pregurati kola nego voziti. Tako je manja šansa da se uleti u radarsku zasedu.

Na primer, prolazeći pre nekoliko dana kroz Prijepolje video sam da je na obilaznici neko posejao znak radovi na putu i okačio ograničenje 20 km/h. Nigde radova na podužem pravcu gde se inače kao kroz grad može voziti dozvoljenih 50. Srećom tu nije bilo ni radarske zasede. Bila je nekoliko kilometara van grada, na otvorenom putu, iza nekog žbunja. Da su postavili radar na obilaznici,verujem da bi svi koji su se provezli tuda platili kaznu, zaradili one čuvene poene i... Ima toga na putevima i ulicama podosta. Uz ona naravno čudna ograničenja na 40 ili 50 km/h na otvorenom putu koja stvaraju kolone, čine vozače nervoznima i jednostavno kvare putovanje.

Ma verujem ja u statistiku da je broj nesreća dramatično smanjen. Da je u saobraćaju posle izmene zakona mnogo manje stradalih. Da se generalno sada pažljivije i opreznije vozi. To i jeste svrha svakog zakona pa i ovog o saobraćaju. Da uredi neku oblast na najbolju korist svih. No, nije dobro ako se svako malo ispostavi da zakon nije baš primenljiv ili da neko nije do kraja uradio posao. Da su se neke stvari mehanički i bez dovoljno razumevanja utrpale u zakon. Pa zašto zimske gume baš na sve točkove. Dovoljno je imati ih na pogonskima. Bolje je na svim ali baš i ne mora. Kao da su pisci zakona umesto ganglije imali paragraf.

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Kolumnisti