Dakle, ovo je predak svih Mečića. Sedam godina kasnije, 'ajde još malo istorije, Karl Benz je motorizovao i četvorotočkaša a godinu kasnije, 1894 patentirao je automobil. E, baš bih voleo da vidim nekog od savremenih vozača kako se 'rve sa upravljačem ove prve „mečke“ i „ogromnom“ brzinom od nekoliko kilometara na sat, tutnji prašnjavim ulicama Manhajma. Izazivajući zaprepašćenje i strah očevidaca ove nezapamćene avanture.
Takve su bile, kažu svedočenja, reakcije na pojavu prvih automobila, ili motornih kočija kako su ih još tada, pre veka i četvrt, nazivali. Ma, nekako ih razumem. I mi sada zgranuto i zastrašeno reagujemo na jurnjavu savremenih avanturista, tzv uličnih trkača, koji tutnje ulicama i drumovima.
No, vratimo se još malo istoriji. Karl Benz se udružio sa Gotlibom Daimlerom i tako je stvarno nastalo ono što danas nosi trokraku zvezdu, simbol Mercedes- Benza. Onaj motorizovani drvenasti tricikl nasledjivali su godinama automobili koji su sinonim luksuza i kvaliteta. Prema poslednjim podacima iz fabrike u pripremi je novi auto u najmanjoj, A klasi. Koncept deluje pomalo nestvarno ali svedoči da MB hoće ambicioznije da udje u trku sa Golfom i naravno najljućim protivnikom, Bavarcima.
Takve su bile, kažu svedočenja, reakcije na pojavu prvih automobila, ili motornih kočija kako su ih još tada, pre veka i četvrt, nazivali. Ma, nekako ih razumem. I mi sada zgranuto i zastrašeno reagujemo na jurnjavu savremenih avanturista, tzv uličnih trkača, koji tutnje ulicama i drumovima.
No, vratimo se još malo istoriji. Karl Benz se udružio sa Gotlibom Daimlerom i tako je stvarno nastalo ono što danas nosi trokraku zvezdu, simbol Mercedes- Benza. Onaj motorizovani drvenasti tricikl nasledjivali su godinama automobili koji su sinonim luksuza i kvaliteta. Prema poslednjim podacima iz fabrike u pripremi je novi auto u najmanjoj, A klasi. Koncept deluje pomalo nestvarno ali svedoči da MB hoće ambicioznije da udje u trku sa Golfom i naravno najljućim protivnikom, Bavarcima.
Fotka je preuzeta sa zvaničnog sajta MB. Pošto je o konceptu reč, nadam se da će ga još doraditi. Meni ovako podosta liči na BMW jedinicu sa kojom valjda Meče hoće da se nadmeće. Izmedju ova dva modela, prvog i budućeg, Mečka je izbacila više od 40 kola koja se smatraju vrlo značajnim dostignućima. Neki su stvarno istorija dizajnerski ali i prema tehničkim rešenjima. Na primer, 1936-te je napravljen 260D, prvi serijski automobil na svetu koji je pokretao dizel motor. Čuveno Galebovo krilo – 300SL, pomerilo je granice konstrukcije kola. To je bio sportski dvosed koji je Mercedes lansirao 1954-te.
„Samo 56 godina“ kasnije, 2010 stigla je savremena verzija Galebovog krila, SLS AMG. U oba modela enterijer je, tradicionalno, crvena koža.
U medjuvremenu, vrata koja se ovako otvaraju bila su postavljena 1969 na eksperimentalni model C111 kojim je Mercedes pokušao da udje u zonu superautomobila gde su ključni igrači bili Ferari i Lamborgini koji je u to doba izbacio legendarni Kuntač. Isto su se vrata otvarala iznad glave vozača. No, pošto je ovo priča o Mečki i Mečićima nezaobilazno je reći da je kao sinonim kvaliteta i luksuza S klasa vozila i voza mnoge krunisane i predsedničke glave.
Ovo je jedan od poslednjih modela najluksuznije verzije. Naravno, ne računam tu Majbah. Znate to je ono što je svojevremno kupio ovdašnji multimiloner Karić. Tim modelom je fabrika iz Študgarta pokušala da konkuriše Rolsu. Zanimljivo je da su mnogi testovi pokazali da su neki modeli sa trokrakom zvezdom čak znatno bolji od kola koja na haubi imaju balerinu Emili.
Ipak, po pravilu sledio je zaključak da je Rols ipak samo jedan.
E da, 125 godina istorije i proizvodnje automobila, nemački precizno, kvalitetno i preduzimljivo sadrži i deo o sportskim kolima i trkama. Mercedesove srebrne strele pokupile su bezbroj nagrada. I sada motor Mercedesa pokreće bolide u Formuli 1. Ipak, meni se čini da se nekako najviše pamti i kao legenda raspreda ono viteško vreme kada je u Mercedesu svetskim trkama i pistama harao Manuel Fandjo.
Na slici ispod je slavni as na trci Oldtimera 1986-te na Nirburgringu, u Mercedesovom modelu W186 kojim je pokupio mnoge pehare 50-tih.
Ipak, po pravilu sledio je zaključak da je Rols ipak samo jedan.
E da, 125 godina istorije i proizvodnje automobila, nemački precizno, kvalitetno i preduzimljivo sadrži i deo o sportskim kolima i trkama. Mercedesove srebrne strele pokupile su bezbroj nagrada. I sada motor Mercedesa pokreće bolide u Formuli 1. Ipak, meni se čini da se nekako najviše pamti i kao legenda raspreda ono viteško vreme kada je u Mercedesu svetskim trkama i pistama harao Manuel Fandjo.
Na slici ispod je slavni as na trci Oldtimera 1986-te na Nirburgringu, u Mercedesovom modelu W186 kojim je pokupio mnoge pehare 50-tih.
Ovakav bolid je pre neku godinu, kao svetski šampion, na promotivnoj predstavi Mc Laren Mercedesa, provozao Luis Hamilton i videlo se, dobro se preznojio.
I naravno, priča bi bila nekompletna kada bi izostali detalji o rivalitetu. I Mečka ima „prirodnog neprijatelja“. Bavarca sa onim čudnim plavo-belim poljima u krugu koja asociraju na ventilator, avionsku elisu u obrtanju i... svašta nešto se raspredalo o znaku BMW-a. Tačno je izgleda da je tu reč o tradicionalnim bojama Bavarske.
No, ovo rivalstvo, Mercedes vs BMW je nemačka tradicija koja se raširila po planeti. Poslovično je nadmetanje fabrika koja će bolja kola da napravi. Mečka caruje najluksuznijom i najvećom klasom a BMW-ova 5 je poslovično bolja od Mečkine E klase. I tako..... No, to je u priličnoj meri i priča o detaljima i sklonostima a ne samo stvarnom kvalitetu. Evo anegdote. Jedan moj prijatelj službeno je putovao u Nemačku. Poslovni partneri su mu poslali službeni auto na aerodrom. Na putu do grada primetio je da vozač „prži“ BMW 7-cu dobrano preko 200.
Pošto je nesvikao na „nisko letenje“ upitao je momka za volanom zašto juri. Usledio je odgovor, delimično citiram: „Neću valjda da dopustim da me ono g.... iz Študgarta prestigne. Moj zapanjeni prijatelj pogledao je kroz prozor i u susednoj traci video Mercedes čiji vozač takodje nije dozvoljavao da ga pretekne ono g.... iz Minhena.
Pošto je anegdota stigla i do vas svi su preživeli jurnjavu. No, na rivalitetu Mercedesa i BMW poradili su i psiholozi. Doduše više na karatkteru onih koji ih kupuju. Dakle Mečku obično pazare dobrostojeća gospoda koja žele da istaknu svoje vlasništvo. Da imaju.
BMW kupuju oni kojima je više stalo do uživanja u vožnji. Bavarac je nekako više prilagodjen vlasniku kao vozaču a Meče vozaču kao vlasniku. Naravno ne govorim o predsedničkim blindama.
I naravno, priča bi bila nekompletna kada bi izostali detalji o rivalitetu. I Mečka ima „prirodnog neprijatelja“. Bavarca sa onim čudnim plavo-belim poljima u krugu koja asociraju na ventilator, avionsku elisu u obrtanju i... svašta nešto se raspredalo o znaku BMW-a. Tačno je izgleda da je tu reč o tradicionalnim bojama Bavarske.
No, ovo rivalstvo, Mercedes vs BMW je nemačka tradicija koja se raširila po planeti. Poslovično je nadmetanje fabrika koja će bolja kola da napravi. Mečka caruje najluksuznijom i najvećom klasom a BMW-ova 5 je poslovično bolja od Mečkine E klase. I tako..... No, to je u priličnoj meri i priča o detaljima i sklonostima a ne samo stvarnom kvalitetu. Evo anegdote. Jedan moj prijatelj službeno je putovao u Nemačku. Poslovni partneri su mu poslali službeni auto na aerodrom. Na putu do grada primetio je da vozač „prži“ BMW 7-cu dobrano preko 200.
Pošto je nesvikao na „nisko letenje“ upitao je momka za volanom zašto juri. Usledio je odgovor, delimično citiram: „Neću valjda da dopustim da me ono g.... iz Študgarta prestigne. Moj zapanjeni prijatelj pogledao je kroz prozor i u susednoj traci video Mercedes čiji vozač takodje nije dozvoljavao da ga pretekne ono g.... iz Minhena.
Pošto je anegdota stigla i do vas svi su preživeli jurnjavu. No, na rivalitetu Mercedesa i BMW poradili su i psiholozi. Doduše više na karatkteru onih koji ih kupuju. Dakle Mečku obično pazare dobrostojeća gospoda koja žele da istaknu svoje vlasništvo. Da imaju.
BMW kupuju oni kojima je više stalo do uživanja u vožnji. Bavarac je nekako više prilagodjen vlasniku kao vozaču a Meče vozaču kao vlasniku. Naravno ne govorim o predsedničkim blindama.