Roditelji osmogodišnjaka često imaju utisak da njihova deca ne uče iz sopstvenih grešaka, tako da su prinuđeni da neke stvari ponavljaju sto puta. Iako vas to možda nervira i čini vam se da dete kao da ne sluša vaša objašnjenja, razlozi za takvo ponašanje su veoma jednostavni. Mozak mališana tog uzrasta prosto na negativno iskustvo ne reaguje na isti način kao mozak adolescenata ili odraslih.
Iako vas to možda nervira i čini vam se da dete kao da ne sluša vaša objašnjenja, razlozi za takvo ponašanje su veoma jednostavni. Mozak mališana tog uzrasta prosto na negativno iskustvo ne reaguje na isti način kao mozak adolescenata ili odraslih, pokazali su rezultati istraživanja objavljenog u stručnom časopisu Journal of Neuroscience.
Osmogodišnjaci imaju potpuno drugačiju "strategiju" učenja od, na primer, dvanaestogodišnjaka. Oni raguju na pozitivni "fidbek" - ako nešto urade kako treba, a vi ih pohvalite, mnogo je veća verovatnoća da će istu radnju uspešno obaviti i sledeći put, nego ako pogreše, a vi im objasnite ispravan postupak.
Samo malo starija deca, sa recimo dvanaest godina, neuspešan pokušaj već su u stanju da iskoriste kao iskustvo za sledeći put, i u stanju su da uče iz sopstvenih grešaka, prenosi Rojters.
Psiholozi, međutim, još uvek nisu sigurni da li je stvar u razvoju moždane strukture, ili je u pitanju prosto činjenica da deca uče i stiču nova iskustva tokom godina. Ako bolje razmislite, koliko god skromno bilo životno iskustvo dvanaestogodišnjaka, ipak je znatno bogatije od onog kojim raspolažu deca stara osam godina.
(MONDO)