Čemu ćete učiti dvogodišnje dete zavisi od njegovog ličnog tempa napredovanja.
- U početku druge godine je uobičajeno da dete prohoda, da uspeva samostalno da čučne i ustane, da trči. Kasnije će uspevati da šutira loptu, da sve bolje održava ravnotežu, a počeće da se uči velikoj veštini silaženja niz stepenice.
- U drugoj godini dete prepoznaje likove i predmete na slici, razaznaje različite zvuke i odakle oni dopiru.
- Počinje da uživa u svojoj samostalnosti: pije samo iz svoje šolje, pokušava da samo drži olovku ili kašiku, samo skida svoje čarape...
- Voli da imitira i može veoma dugo da ponavlja istu aktivnost.
- Sve je veća radoznalost za spoljna dešavanja.
- Druga godina je vreme kada dete treba da uči osnovne pojmove uopšte (delove tela i lica) i osnovne pojmove o sebi (ime, broj godina).
- U ovom dobu se često javlja strah od odvajanja od roditelja, strah od nepoznatih osoba, kao i prvi znaci ljubomore ili inaćenja.
Ono što roditelji treba da učinite jeste da još više podstiču razvoj deteta igrajući se sa njim, čitajući mu, odgovarajući na sva pitanja koje klinci postave. Takođe, trebalo bi i da motivišu dete da bude što aktivnije u verbalnom izražavanju. Dvogodišnjaci bi trebalo polako da se uključuju u u parku, ili sa decom rođaka ili komšija, i pre nego što krenu u vrtić.
Poželjne su i vežbe sitne motorike, kao što su: igre sa dugmićima, perlicama, provlačenjem pertli, a najvažnije je da roditelji sa detetom provode što više kvalitetnog vremena, često mu i otvoreno pokazujući koliko ga vole.
(MONDO/YUmama)
- U drugoj godini dete prepoznaje likove i predmete na slici, razaznaje različite zvuke i odakle oni dopiru.
- Počinje da uživa u svojoj samostalnosti: pije samo iz svoje šolje, pokušava da samo drži olovku ili kašiku, samo skida svoje čarape...
- Voli da imitira i može veoma dugo da ponavlja istu aktivnost.
- Sve je veća radoznalost za spoljna dešavanja.
- Druga godina je vreme kada dete treba da uči osnovne pojmove uopšte (delove tela i lica) i osnovne pojmove o sebi (ime, broj godina).
- U ovom dobu se često javlja strah od odvajanja od roditelja, strah od nepoznatih osoba, kao i prvi znaci ljubomore ili inaćenja.
Ono što roditelji treba da učinite jeste da još više podstiču razvoj deteta igrajući se sa njim, čitajući mu, odgovarajući na sva pitanja koje klinci postave. Takođe, trebalo bi i da motivišu dete da bude što aktivnije u verbalnom izražavanju. Dvogodišnjaci bi trebalo polako da se uključuju u u parku, ili sa decom rođaka ili komšija, i pre nego što krenu u vrtić.
Poželjne su i vežbe sitne motorike, kao što su: igre sa dugmićima, perlicama, provlačenjem pertli, a najvažnije je da roditelji sa detetom provode što više kvalitetnog vremena, često mu i otvoreno pokazujući koliko ga vole.
(MONDO/YUmama)