Nemački proizvođači premijum automobila "Audi", BM i "Mercedes" se već danas bore i za kupce sutrašnjice i to specifičnim proizvodima za decu.
"Velike nemačke marke automobila u čitavom svetu imaju i veliki potencijal za identifikaciju i kao statusni simboli. Oni su kao stvoreni za prenošenje te identifikacije i na sledeću generaciju. Za obezbeđenje potražnje je važno i čuvanje kruga kupaca odanih jednoj firmi. Postoje porodice u koje je lakše usaditi ideju neke automobilske marke od porodica u kojima ta marka nema nikakvu tradiciju.“
Zato proizvođači ne nude samo minijaturna, dečja, izdanja automobila koje roditelji drže u garaži - BMW, na primer, nudi električne modele koje mogu da voze deca starija od tri godine. Cena: oko 400 evra.
"Audi nudi smanjenu verziju modela "auto union C" iz tridesetih godina prošlog veka, koji ima menjač sa sedam brzina, hidraulične kočnice i instrument tablu od drveta. Cena: 9.700 evra.
Do starosti od šest godina, ovaj BMW model bicikla praktično raste zajedno sa detetom. Kako "Mercedes", tako i "Audi" i BMW zahvaljujući ovakvim artiklima svake godine ostvaruju dvocifrenu milionsku dobit.
"To me ne čudi. To funkcioniše kao neka vrsta pozitivne veze između automobila i novog pratećeg proizvoda, i omiljenost tog proizvoda se očigledno prenosi i na imidž same marke automobila", kaže profesor Jan Vizeke.
A proizvoda je sve više. "Audi" je nedavno izbacio na tržište stoni fudbal koji košta 13.000 evra. Ideje za prateće proizvode očigledno ni izdaleka nisu iscrpljene.
(MONDO)