Društvene mreže postale su deo svakodnevnog života toliko da, ako ne podelimo nešto na Facebooku kao da se nije ni desilo. Mnoge mame, naročito one mlađe, gotovo svakog dana "izbacuju" po nekoliko fotografija svojih mališana kako jedu, igraju se, prave prve korake...

Istraživanje sprovedeno u Velikoj Britaniji pokazalo je da dve trećine roditelja koriste Facebook isključivo za objavljivanje statusa, fotografija ili snimaka koja se tiču njihove dece i roditeljstva.

Štaviše, roditelji koji su učestvovali u studiji rekli su kako neretko koriste društvene mreže kako bi se pohvalili novim "dostignućima" svojih mališana.

Koliko je popularno hvalisanje na Facebooku govori i podatak da 67 odsto roditelja neće postaviti nikakve statuse ili druge postove ukoliko se oni ne tiču njihove dece ili porodičnog života, pokazalo je istraživanje VoucherCodesPro.co.uk.

Ukupno 2.204 roditelja koji imaju najmanje jedno dete mlađe od deset godina ispitano je u ovo studiji, i svi su potvrdili da aktivno koriste Facebook.

Na pitanje koliko često postavljaju statuse ili fotografije svoje dece na ovoj društvenoj mreži, više od 56 odsto njih reklo je da to urade barem jednom nedeljno, a 28 odsto roditelja barem jednom mesečno.

Samo osam odsto roditelja nikada nisu podelili sa svojim virtuelnim prijateljima statuse ili slike koje se tiču njihovih mališana, a kao razlog za to navode da žele da sačuvaju svoju porodičnu privatnost, ali i bezbednost svoje dece.

Teme koje roditelji najčešće dele na Facebooku su hvalisanje dostugnućima deteta, ćaskanje o svakodnevnom ponašanju dece, traženje podrške od drugih roditelja i postavljanje fotografija svoje dece.

Međutim, 51 odsto roditelja svesni su da bi njihova aktivnost na društvenim mrežama mogla da ima negativne efekte na mališane, kao i da ih natera da se osaćaju posramljeno kada malo odrastu.

Uprkos tome što i sami rade isto, 59 odsto roditelja priznali su da su izbrisali nekog od svojih virtuelnih prijatelja jer su im previše dosađivali postavljajući statuse i slike svoje dece.

"Nikada ranije nismo imali javnu platform na kojoj smo mogli da delimo sve divne strane i stvari koje se tiču roditeljstva", rekao je direktor marketing službe VoucherCodesPro.co.uk, Džordž Čarls.

Ipak, složićete se, neke stvari koje se tiču porodičnog života ne bi trebalo deliti sa svima.

Pogledajte šta o tome kaže stendap komičar Luis Si Kej: