Jedan beogradski djak prvak poželeo je da na poklon dobije robota koji ume da rešava domaće zadatke ali i da ume da mi se raduje i da ga zagrli!
Jedan beogradski djak prvak poželeo je da na poklon dobije robota koji ume da rešava domaće zadatke ali i da ume da mi se raduje i da ga zagrli!Na žalost, ovaj primer koji su zabeležili "Prijatelji dece Srbije" u anketi za izbor najbolje igračke medju predškolcima i školarcima, nije usamljen. Stručnjaci ukazuju da, generalno gledano, roditelji deci posvećuju nedovoljno pažnje, pa mališani slobodno vreme ispunjavaju gledanjem TV-a ili igranjem kompjuterskih igrica.
"Deca kasno idu na spavanje, gledaju programe koji nisu prilagodjeni njihovim godinama, pa se zato u najranijem uzrastu javlja strah od smrti", kaže za "Večernje novosti" Vesna Janjević Popović, školski psiholog.
Ona je objasnila da je predznanje koje deca imaju kad krenu u školu je zabrinjavajuće. Predškolci više znaju o dinosaurusima nego o ovci ili kozi. Sve je više dece kojima je neophodna pomoć logopeda, u proseku svaki treći prvak, što nedvosmisleno ukazuje da se sa decom nedovoljno razgovara.
Anketiranjem 1.008 roditelja iz 15 predškolskih ustanova u Beogradu došlo se do podataka da deca uzrasta tri do sedam godina dnevno pred televizorom provode od 30 do 360 minuta! Uglavnom se igraju sami. Dečaci najčešće biraju automobilčiće, zatim bidemone, pokemone, kocke. Lopta je tek na četvrtom mestu. Devojčice istog uzrasta najčešće se igraju lutkama.
"Poplava" jeftinih i pomodnih igračaka iz Kine usmerila je dečju pažnju na blejdove i rendžere. U modi su igre koje razvijaju agresivnost, a ne maštovitost, upozoravaju stručnjaci. Crtani filmovi utiču na izbor igračaka, a ponašanje junaka preuzimaju kao model za komunikaciju sa vršnjacima.
"Kinezi prate spoljne trendove, brzo se prilagođavaju i tržištu nude uvek najpopularnije igračke, a taj talas brzo stiže i kod nas. Nemoguće je izbeći njihov uticaj na decu, ali može da se ublaži. Ako se sva deca igraju bejblejdovima, onda će i moje tražiti da ga kupim, jer u suprotnom drugari neće želeti da se igraju sa njim. Ali, uz blejd treba kupiti i plastelin, bojice, slikovnicu, ponuditi detetu i nešto drugo što će ga kasnije zainteresovati i prevagnuti u izboru igre", kaže Janjević Popović.
Deca danas ne umeju da se igraju samostalno, neko mora da ih "vodi", naglašavaju psiholozi. Nemaju scenario za igru, jer je mašta slabije razvijena, a to će kasnije uticati i na učenje u školi, jer je mašta potrebna i za upijanje ozbiljnijeg gradiva.
(MONDO)