Legenda kaže da je pojam konjske snage uveo čuveni škotski pronalazač Džejms Vat u 18. veku. Nakon što je osmislio parnu mašinu, suočio se sa neočekivanim problemom - iako je mašina sama po sebi bila pokretač ne samo lokomotiva i brojnih drugih motora, već i cele jedne industrijske revolucije, ljudi u početku nisu imali poverenja u tu "đavolju rabotu" i tvrdoglavo su se držali korišćenja konja za najteže poslove.

Vat je zato odlučio da im pokaže kako je mašina znatno efikasnija od konja poredeći je sa običnim ponijima. I tako je pobeda mašine ušla u istoriju.

Konji se, međutim, baš zbog tog poređenja, nisu izgubili iz računice. Do dana današnjeg snaga najnovijeg automobila se procenjuje na osnovu - konjske snage. A konjska snaga zapravo označava da je prosečni konj (snažan 1 KS) u stanju da predmet težak 75 kilograma podigne za 60 metara tokom jednog minuta, odnosno za jedan metar tokom jedne sekunde.

Dok prosečan putnički automobil danas ima oko 100 KS, 2017. je u Dubaiju javnosti predstavljen monstrum od automobila koji ima neverovatnih 5.000 konjskih snaga. Pored toga što izgleda kao betmobil, on može da razvije i brzinu veću od 500 km/h, a košta više od dva miliona dolara.

Šta je magareća snaga?

U uglednom britanskom časopisu Electrical Review 1884. godine predloženo je da se kao jedinica za snagu uvede i magareća snaga. Magareća bi bila otprilike trećina konjske snage, tj. 250 W. Predlog nije prošao, a magarci i danas rade teške poslove tamo gde mašine ne mogu.