Kako se pokazalo na Salonu automobila u Šangaju, NR Kina kao tržište budućnosti ima protekciju i u drugim detaljima.

Diode u farovima "oktavije" su standardne, antene ne prekidaju i integrisane su u zadnje staklo, a brendirani radio aparati su sastavni deo opreme.

"Moguće je da ćemo neke od tih stvari, a zanimljiva su na primer LED svetla, uvoziti iz Kine", rekao je za praški ekonomski dnevnik "Hospodaržske novini", direktor "Škode" Vinfrid Valand, koji je u centralu kompanije u Mladu Boleslav došao sa čela kineskog odeljenja "Folskvagena".

Valand je potvrdio da će kineskih delova u češkim automobilima verovatno biti sve više.

Bolji modeli za Kineze ne važe samo za "škodu". Limuzine su standardno produžene za nekoliko centimetara iako prvobitna nudi dovoljno prostora i Evropljanima koji su viši od prosečnog Kineza. Za šest centimetara će zato porasti i model "škoda jeti" (Yeti) čija će proizvodnja početi 2013. godine. U osnovnoj verziji u Kini nećete dobiti tako ogoljen model kao u Evropi.

Nove tehnologije se još brže primenjuju kod kineskih proizvođača. Uglavnom je to oprema kojom se trude da skrenu pažnju na sebe.

Navigacija sa hard diskom, koju fabrike automobila u Evropi naplaćuju više stotina evra, u NR Kini je dostupna i u najjeftinijim vozilima.

(Tanjug)