Oko 80 odsto uvoza polovnjaka u Srbiju se obavlja preko dilerskih firmi, koje će malo povećati cenu vozila i taj namet preliti na kupce, ali i malo smanjiti svoj profit, rekao je Nikačević Tanjugu komentarišući novi pravilnik koji se primenjuje od 19. aprila.

"To su propisi koje je usvojila Skupština Srbije na osnovu Zakona o bezbednosti saobraćaja i primena tog pravilnika je jednom odložena za godinu dana", podsetio je on.

Ovako će izgledati procedura

Uvezena vozila će kontrolisati šest ovlašćenih organizacija naoko 300 ispitnih mesta u Srbiji. Radnici Uprave carina će omogućiti uvoznicima da prilikom smeštaja pod carinski nadzor vrše ujedno i izuzimanje vozila radi predmetnog kontrolisanja. Uvoznik dovozi vozilo na ispitno mesto uz popunjen zahtev i potrebne dokaze o uplatama i sa originalnom saobraćajnom dozvolom, koja se nakon kontrole vraća. Zatim se pravi zapisnik na osnovu kojeg Agenciji za bezbednost saobraćaja dostavlja izveštaj o kontrolisanju. Na osnovu pozitivnog izveštaja Agencija izdaje Uverenje o ispitivanju (kontrolisanju) vozila koja se uvoze kao upotrebljavana, što se koristi u daljem postupku carinjenja odnosno registracije vozila.

Reč je, kako je rekao, o evropskom pravilniku kojim je predviđena stroža kontrola tehničkih karakteristika vozila prilikom uvoza i njihovih papira i primenjuju ga skoro sve zemlje Evropa. Srbija je, napomenuo je on, morala da ga uvede, u okviru svih prilagođavanja za ulazak u EU.

"Kod nas je do sada bio haos oko uvoza polovnjaka i njihovi kupci mnogo toga nisu znali", naveo je Nikačević i dodao da će Centar za motorna vozila AMSS, proveravati vozila i izdavati sertifikate.

U Centru za motorna vozila, kako je rekao, rade ljudi sa ogromnim iskustvom, koji su nepotkupljivi i pravi profesionalci, naveo je Nikačević.

On je objasnio da vrednost vozila određuje poreze i da je do sada bilo mnogo načina da se izbegavaju dažbine za državu.

"Smanjivali su cene vozila, upisivali lažne godine proizvodnje i kubikaže... i kada se to jednom upiše u saobraćajnu dozvolu država je godišnje gubila mnogo novac, jer te podatke više niko nije proveravao. Sada se i u toj oblasti uvodi red", naglasio je Nikačević.

On je kazao da carina sada ima mogućnost da mnogo objektivnije procenjuje vrednost vozila, a kupci će imati jasnu predstavu o tome šta kupuju.

Inače, u Srbiju se godišnje uveze više od 100.000 polovnjaka iz inostranstva.