Psihologija

ŠTA DA RADITE AKO VAS KOLEGA NERVIRA NA POSLU? Psihoterapeutkinja Sivč otkriva: "Treba da kažemo jednu stvar"

Autor Teodora Boškovski

Psihoterpeutkinja objasnila je šta se sve podrazumeva pod netrpeljivošću na poslu.

Izvor: MONDO portal / Marko Čavić/PRVA

Na poslu provodemo trećinu dana, 8 sati, a neki čak i više. Važno je da atmosfera na poslu bude prijatna, međutim u praksi se nekad dešava suprotno. Dešava se da nas nervira kolega uprkos tome što dobro radi svoj posao. Nerviraju nas tuđe navika, a tenzija samo raste.

Kako da reagujemo u takvim situacijama na radnom mestu? Pishoterapeutkinja Anja Sivč za Prva TV objasnila je šta se sve podrazumeva pod netrpeljivošću na poslu.

"Može da obuhvata širok spektar nekih psiholoških pojava. Može da ide od toga da nam neko smeta zato što cupka za stolom preko puta nas, preko mobinga, ogovaranja, izopštavanja iz teme, itd", objasnila je psihoterapeutkinja.

Kada je vreme da reagujemo?

"Mi smo naučeni kulturološki da ćutimo i trpimo. Naporan rad, uz to ćutimo i trpimo i sve će se samo rešiti. Neće se rešiti. O tome mora da se priča i razgovora na poslu. Kada je pravo vreme? Svi mi imamo duboko usađen unutrašnji kompas. Mi čekamo kao društvo da problem eskalira, da ugrozi posao i međuljudsko odnose, pa tek onda nešto činimo da se situacija popravi. Ali pravi momenat kada se postavljaju granice jeste od prvog momenta dolaska na posao", dodala je Ana.

Šta se dešava ukoliko se ta granica ne postavi na vreme? Psihoterapeutkinja ističe da je tada, kada nastane problem, potrebno komunicirati jedan na jedan.

"Trebalo bi da sednemo i kažemo: 'Ja se osećam loše kada ti radiš to i to. Meni bi jako značilo kada bi ti prestao to da radiš‘, a ne 'Ti si kriv, ti si loš!", objasnila je psihoterapeutkinja.

Šta ako kolega ne prestaje da priča?

Ukoliko nam smeta, na primer, kada kolega previše priča i remeti nam rad, psihoterapeutinja otkriva način kako da rešimo taj problem. Ističe da je u pitanju jedna od stavki mobinga, što znači da jedna osoba onesposobljava drugu osobu da vrši normalan rad.

"Treba odreagovati u momentu kada osetimo da to narušava našu funkcionalnost na poslu, da se u nama stvara određena frustracija. To treba rešiti na asertivan način što se uči i mnoge kompanije su to prepoznale", dodala je.

BONUS VIDEO:

 (Prva.rs/MONDO/T.B.)