Ovo su najbolji trocilindrični motori!

Šta je zajedničko "reno tvingu", "VW polu", "BMW 318i", "hondi sivik" i "fordu C-maks"?

Osim što imaju četiri točka i volan, ove modele pokreće mali motor sa samo tri cilindra. Naravno, većina pomenutih ima i veće agregate na raspolaganju, ali mi ćemo se sad posvetiti ovim koji su veličine dve konzerve piva, a potpomognuti su turbo kompresorom.

Već decenijama standard u automobilskoj industriji su motori s četiri redna cilindra. Manje cilindara je, do pre dvedeset godina, imalo samo nekoliko modela, poput "peglice", "spačeka" i istočnonemačkih zvezda – "trabanta" i "vartburga".

Devedesetih Japanci počinju stidljivo da nude trocilindraše, koji stiže u Evropu preko "opel korse". A onda se pre desetak godina desila "eksplozija". Čuvena trojka, bazirana na istoj platformi, "tojota ajgo", "pežo 107" i "sitroen C1" dobija motor s tri cilindra. Njih slede grupacije VW i Reno-Nisan…

Ova moda nazvana "daunsajzing" (downsizing – smanjivanje veličine) posledica je trenda smanjenja potrošnje i emisije štetnih gasova u atmosferu.

Manja zapremina motora i manjak cilindara donose i manju snagu motora. Kako bi se nadomestio ovaj problem, motori dobijaju kompresore, mehaničke i, sve češće, one sa turbinom. Zahvaljujući njima u cilindre ulazi više vazduha čime se dobija veća snaga, kao i obrtni moment.

Ford 1.0 EcoBoost

Najbolji motor na svetu u poslednje tri godine je Fordov EcoBoost agregat. Ovaj turbo-benzinski motor se ugrađuje u Fordove od 2012. godine. Iako ima samo 999 kubika, utisak u vožnji je kao da imate 50 odsto veću radnu jedinicu, posebno za volanom nove "fieste" maksimalne snage od čak 140 "konja".

Pored "fieste", mali EcoBoost se ugrađuje i daleko veće modele, kao što su "fokus", "C-maks" i komercijalni "tranzit kurijer".

Folksvagen 1.0 TSI

Ovu su najbolji trocilindrični motori
MONDO/Stefan Stojanović 

Ovaj model je počeo da se ugrađuje u grupacijske mališane – "ap!", "sitigo" i "mii". A sada je stigao i u druge, (daleko) veće modele iz Folksvagen grupe. Imaju ga Folksvageni "polo" i "golf", Škode "oktavija" i "karok", Seati "ibica", "leon" i "arona", kao i Audiji "A1" i "A3".

Maksimalni broj "konja" koji su Nemci izvukli iz ova tri cilindra iznosi 115. I iako nije tako snažan kao Fordov pulen, 1.0 TSI se pokazao odličnim, posebno u uslovima gradske vožnje.

Reno TCe 90

Francuski predstavnik nema ni ceo litar zapremine. Sa tačno 898 kubnih centimetara, ovo je najmanji model u ovom izboru. Takođe, sa 90 konjskih snaga je među najslabijima. Međutim, pruža veliko zadovljstvo, posebno u "tvingu" u kome je smešten pozadi.

Ovaj agregat se ugrađuje i u "klio" i "kaptur", kao i u Dačijine modele "sandero" i "logan MCV" i predstavlja odličnu alternativu drugim "standardnijim" agregatima.

Honda 1.0 Turbo

Ovu su najbolji trocilindrični motori
MONDO/Stefan Stojanović 

Poslednja se u ovu trku uključila Honda i odmah osvojila brojne simpatije tržišta. Iz zapremine od 988 kubika uz pomoć turbine izvučeno je respektabilnih 129 konja.

Ovaj trocilindraš je dostupan samo u novom "siviku" s petoro vrata i omogućava mu veoma pristojne performanse u minimalnu potrošnju.

Pored ovih minijaturnih agregata, postoje i veći trocilindraši. Mi ćemo vam predstaviti sada dva najzanimljivija.

BMW B38

BMW-ov predstavnik ima 1.499 kubika i prvo je krenuo da se ugrađuje u "svemirski" i8. Tamo razvija čak 230 konjskih snaga.

Za "normalne" modele, tu je verzija od 136 KS, koja je svoje mesto našla kompletnoj Mini gami, kao i u BMW-ima "X1" i serijama 1, 2 i 3. Model 318i možda nema top performanse kao drugi Bavarci, ali predstavlja odlično rešenje za eko vožnju.

Nisan DIG-T R 1.5

Nisan, tačnije njegovo sportsko odeljenje Nismo, pre četiri godine je predstavio trocilindrični motor zapremine 1,5 litara koji razvija celih 400 konjskih snaga. Jedan od najboljih reprezenata "dounsajzing" trenda težak je samo 40 kilograma i ima bolji odnos snage po kilogramu od bolida "formule 1". Bio je ugrađivan u hibridni trkački model ZEOD RC.

Zanimljivo je da je francuski Total razvio posebno goriva i mazivo za ovaj agregat.

Šta vi mislite o motorima sa tri cilindra? Da li biste kupili takav automobili? Pišite nam u komentarima…

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u MONDO Auto rubrici, kao i našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Osim što imaju četiri točka i volan, ove modele pokreće mali motor sa samo tri cilindra. Naravno, većina pomenutih ima i veće agregate na raspolaganju, ali mi ćemo se sad posvetiti ovim koji su veličine dve konzerve piva, a potpomognuti su turbo kompresorom.

Već decenijama standard u automobilskoj industriji su motori s četiri redna cilindra. Manje cilindara je, do pre dvedeset godina, imalo samo nekoliko modela, poput "peglice", "spačeka" i istočnonemačkih zvezda – "trabanta" i "vartburga".

Devedesetih Japanci počinju stidljivo da nude trocilindraše, koji stiže u Evropu preko "opel korse". A onda se pre desetak godina desila "eksplozija". Čuvena trojka, bazirana na istoj platformi, "tojota ajgo", "pežo 107" i "sitroen C1" dobija motor s tri cilindra. Njih slede grupacije VW i Reno-Nisan…

Ova moda nazvana "daunsajzing" (downsizing – smanjivanje veličine) posledica je trenda smanjenja potrošnje i emisije štetnih gasova u atmosferu.

Manja zapremina motora i manjak cilindara donose i manju snagu motora. Kako bi se nadomestio ovaj problem, motori dobijaju kompresore, mehaničke i, sve češće, one sa turbinom. Zahvaljujući njima u cilindre ulazi više vazduha čime se dobija veća snaga, kao i obrtni moment.

Ford 1.0 EcoBoost

Najbolji motor na svetu u poslednje tri godine je Fordov EcoBoost agregat. Ovaj turbo-benzinski motor se ugrađuje u Fordove od 2012. godine. Iako ima samo 999 kubika, utisak u vožnji je kao da imate 50 odsto veću radnu jedinicu, posebno za volanom nove "fieste" maksimalne snage od čak 140 "konja".

Pored "fieste", mali EcoBoost se ugrađuje i daleko veće modele, kao što su "fokus", "C-maks" i komercijalni "tranzit kurijer".

Folksvagen 1.0 TSI

Ovu su najbolji trocilindrični motori
MONDO/Stefan Stojanović 

Ovaj model je počeo da se ugrađuje u grupacijske mališane – "ap!", "sitigo" i "mii". A sada je stigao i u druge, (daleko) veće modele iz Folksvagen grupe. Imaju ga Folksvageni "polo" i "golf", Škode "oktavija" i "karok", Seati "ibica", "leon" i "arona", kao i Audiji "A1" i "A3".

Maksimalni broj "konja" koji su Nemci izvukli iz ova tri cilindra iznosi 115. I iako nije tako snažan kao Fordov pulen, 1.0 TSI se pokazao odličnim, posebno u uslovima gradske vožnje.

Reno TCe 90

Francuski predstavnik nema ni ceo litar zapremine. Sa tačno 898 kubnih centimetara, ovo je najmanji model u ovom izboru. Takođe, sa 90 konjskih snaga je među najslabijima. Međutim, pruža veliko zadovljstvo, posebno u "tvingu" u kome je smešten pozadi.

Ovaj agregat se ugrađuje i u "klio" i "kaptur", kao i u Dačijine modele "sandero" i "logan MCV" i predstavlja odličnu alternativu drugim "standardnijim" agregatima.

Honda 1.0 Turbo

Ovu su najbolji trocilindrični motori
MONDO/Stefan Stojanović 

Poslednja se u ovu trku uključila Honda i odmah osvojila brojne simpatije tržišta. Iz zapremine od 988 kubika uz pomoć turbine izvučeno je respektabilnih 129 konja.

Ovaj trocilindraš je dostupan samo u novom "siviku" s petoro vrata i omogućava mu veoma pristojne performanse u minimalnu potrošnju.

Pored ovih minijaturnih agregata, postoje i veći trocilindraši. Mi ćemo vam predstaviti sada dva najzanimljivija.

BMW B38

BMW-ov predstavnik ima 1.499 kubika i prvo je krenuo da se ugrađuje u "svemirski" i8. Tamo razvija čak 230 konjskih snaga.

Za "normalne" modele, tu je verzija od 136 KS, koja je svoje mesto našla kompletnoj Mini gami, kao i u BMW-ima "X1" i serijama 1, 2 i 3. Model 318i možda nema top performanse kao drugi Bavarci, ali predstavlja odlično rešenje za eko vožnju.

Nisan DIG-T R 1.5

Nisan, tačnije njegovo sportsko odeljenje Nismo, pre četiri godine je predstavio trocilindrični motor zapremine 1,5 litara koji razvija celih 400 konjskih snaga. Jedan od najboljih reprezenata "dounsajzing" trenda težak je samo 40 kilograma i ima bolji odnos snage po kilogramu od bolida "formule 1". Bio je ugrađivan u hibridni trkački model ZEOD RC.

Zanimljivo je da je francuski Total razvio posebno goriva i mazivo za ovaj agregat.

Šta vi mislite o motorima sa tri cilindra? Da li biste kupili takav automobili? Pišite nam u komentarima…

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u MONDO Auto rubrici, kao i našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Osim što imaju četiri točka i volan, ove modele pokreće mali motor sa samo tri cilindra. Naravno, većina pomenutih ima i veće agregate na raspolaganju, ali mi ćemo se sad posvetiti ovim koji su veličine dve konzerve piva, a potpomognuti su turbo kompresorom.

Već decenijama standard u automobilskoj industriji su motori s četiri redna cilindra. Manje cilindara je, do pre dvedeset godina, imalo samo nekoliko modela, poput "peglice", "spačeka" i istočnonemačkih zvezda – "trabanta" i "vartburga".

Devedesetih Japanci počinju stidljivo da nude trocilindraše, koji stiže u Evropu preko "opel korse". A onda se pre desetak godina desila "eksplozija". Čuvena trojka, bazirana na istoj platformi, "tojota ajgo", "pežo 107" i "sitroen C1" dobija motor s tri cilindra. Njih slede grupacije VW i Reno-Nisan…

Ova moda nazvana "daunsajzing" (downsizing – smanjivanje veličine) posledica je trenda smanjenja potrošnje i emisije štetnih gasova u atmosferu.

Manja zapremina motora i manjak cilindara donose i manju snagu motora. Kako bi se nadomestio ovaj problem, motori dobijaju kompresore, mehaničke i, sve češće, one sa turbinom. Zahvaljujući njima u cilindre ulazi više vazduha čime se dobija veća snaga, kao i obrtni moment.

Ford 1.0 EcoBoost

Najbolji motor na svetu u poslednje tri godine je Fordov EcoBoost agregat. Ovaj turbo-benzinski motor se ugrađuje u Fordove od 2012. godine. Iako ima samo 999 kubika, utisak u vožnji je kao da imate 50 odsto veću radnu jedinicu, posebno za volanom nove "fieste" maksimalne snage od čak 140 "konja".

Pored "fieste", mali EcoBoost se ugrađuje i daleko veće modele, kao što su "fokus", "C-maks" i komercijalni "tranzit kurijer".

Folksvagen 1.0 TSI

Ovu su najbolji trocilindrični motori
MONDO/Stefan Stojanović 

Ovaj model je počeo da se ugrađuje u grupacijske mališane – "ap!", "sitigo" i "mii". A sada je stigao i u druge, (daleko) veće modele iz Folksvagen grupe. Imaju ga Folksvageni "polo" i "golf", Škode "oktavija" i "karok", Seati "ibica", "leon" i "arona", kao i Audiji "A1" i "A3".

Maksimalni broj "konja" koji su Nemci izvukli iz ova tri cilindra iznosi 115. I iako nije tako snažan kao Fordov pulen, 1.0 TSI se pokazao odličnim, posebno u uslovima gradske vožnje.

Reno TCe 90

Francuski predstavnik nema ni ceo litar zapremine. Sa tačno 898 kubnih centimetara, ovo je najmanji model u ovom izboru. Takođe, sa 90 konjskih snaga je među najslabijima. Međutim, pruža veliko zadovljstvo, posebno u "tvingu" u kome je smešten pozadi.

Ovaj agregat se ugrađuje i u "klio" i "kaptur", kao i u Dačijine modele "sandero" i "logan MCV" i predstavlja odličnu alternativu drugim "standardnijim" agregatima.

Honda 1.0 Turbo

Ovu su najbolji trocilindrični motori
MONDO/Stefan Stojanović 

Poslednja se u ovu trku uključila Honda i odmah osvojila brojne simpatije tržišta. Iz zapremine od 988 kubika uz pomoć turbine izvučeno je respektabilnih 129 konja.

Ovaj trocilindraš je dostupan samo u novom "siviku" s petoro vrata i omogućava mu veoma pristojne performanse u minimalnu potrošnju.

Pored ovih minijaturnih agregata, postoje i veći trocilindraši. Mi ćemo vam predstaviti sada dva najzanimljivija.

BMW B38

BMW-ov predstavnik ima 1.499 kubika i prvo je krenuo da se ugrađuje u "svemirski" i8. Tamo razvija čak 230 konjskih snaga.

Za "normalne" modele, tu je verzija od 136 KS, koja je svoje mesto našla kompletnoj Mini gami, kao i u BMW-ima "X1" i serijama 1, 2 i 3. Model 318i možda nema top performanse kao drugi Bavarci, ali predstavlja odlično rešenje za eko vožnju.

Nisan DIG-T R 1.5

Nisan, tačnije njegovo sportsko odeljenje Nismo, pre četiri godine je predstavio trocilindrični motor zapremine 1,5 litara koji razvija celih 400 konjskih snaga. Jedan od najboljih reprezenata "dounsajzing" trenda težak je samo 40 kilograma i ima bolji odnos snage po kilogramu od bolida "formule 1". Bio je ugrađivan u hibridni trkački model ZEOD RC.

Zanimljivo je da je francuski Total razvio posebno goriva i mazivo za ovaj agregat.

Šta vi mislite o motorima sa tri cilindra? Da li biste kupili takav automobili? Pišite nam u komentarima…

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u MONDO Auto rubrici, kao i našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.