Audijev i Erbasov leteći taksi postaje stvarnost

Da li znate da građani Meksiko Sitija u saobraćajnim gužvama godišnje provedu 227 sati, a Bukurešta 218 sati?

Dobrodošli u budućnost.

U jednom trenutku ste voženi gradskim ulicama, a onda dolazite do stanice na kojoj kabinu vozila preuzimaju četiri elise i nose vas gde god poželite, dok modul s točkovima ostaje na tlu.

Ovo je, u najkraćem, opis zajedničkog projekta Urban Air Mobility i koncept vozila "Pop.Up Next", iza kojeg stoje Erbas, Audi i dizajnerska kuća Italdizajn.

Vozilo je predstavljeno na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi, a takođe je dobilo nagradu za dizajn automobila u gradovima budućnosti.

Projekat je ove nedelje dobio "zeleno svetlo" i od nemačkih vlasti, pa će uskoro krenuti i testiranja ovog letećeg taksija u Audijevog sedištu u Ingolštatu.

Za sada nije poznato kada će ovaj projekat zaživeti jer je potrebno dodatno usavršiti tehnologiju, jer ovo vozilo mora dostići najviši, nivo 5 autonomne vožnje.

Ovo nije prvo vozilo ovakve prirode. Kineski taksi-dron "ehang 184" je već imao probne vožnje u Gvandžou, gradu na jugu najmnogoljudnije zemlje sveta, a i Uber sprema sličnu letelicu.

Svi ovi koncepti su namenjeni korišćenju u megagradovima sa preko 10 miliona stanovnika gde su već sad gužve neverovatne i gde ljudi potroše na desetine, pa i stotine sati godišnje u gužvama. Prema TomTom saobraćajnom indeksu, vozači u Los Anđelesu provedu u saobraćajnoj gužvi 170 sati godišnje, a u Meksiko Sitiju čak 227 sati!

Situacija nije ništa bolja ni na starom kontinentu, a evropski "šampion" je Bukurešt sa "bačenih" 218 sati godišnje. Očekuje se da će se ova zagušenja pojačati u narednim godinama. Procenjuje se da saobraćajne gužve koštati žitelje SAD i EU 300 milijardi dolara do 2030. Do tada se, prema nekim studijama, očekuje da širom sveta nikne više od 40 megagradova, a čak pet milijardi ljudi će živeti u urbanim naseljima.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Dobrodošli u budućnost.

U jednom trenutku ste voženi gradskim ulicama, a onda dolazite do stanice na kojoj kabinu vozila preuzimaju četiri elise i nose vas gde god poželite, dok modul s točkovima ostaje na tlu.

Ovo je, u najkraćem, opis zajedničkog projekta Urban Air Mobility i koncept vozila "Pop.Up Next", iza kojeg stoje Erbas, Audi i dizajnerska kuća Italdizajn.

Vozilo je predstavljeno na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi, a takođe je dobilo nagradu za dizajn automobila u gradovima budućnosti.

Projekat je ove nedelje dobio "zeleno svetlo" i od nemačkih vlasti, pa će uskoro krenuti i testiranja ovog letećeg taksija u Audijevog sedištu u Ingolštatu.

Za sada nije poznato kada će ovaj projekat zaživeti jer je potrebno dodatno usavršiti tehnologiju, jer ovo vozilo mora dostići najviši, nivo 5 autonomne vožnje.

Ovo nije prvo vozilo ovakve prirode. Kineski taksi-dron "ehang 184" je već imao probne vožnje u Gvandžou, gradu na jugu najmnogoljudnije zemlje sveta, a i Uber sprema sličnu letelicu.

Svi ovi koncepti su namenjeni korišćenju u megagradovima sa preko 10 miliona stanovnika gde su već sad gužve neverovatne i gde ljudi potroše na desetine, pa i stotine sati godišnje u gužvama. Prema TomTom saobraćajnom indeksu, vozači u Los Anđelesu provedu u saobraćajnoj gužvi 170 sati godišnje, a u Meksiko Sitiju čak 227 sati!

Situacija nije ništa bolja ni na starom kontinentu, a evropski "šampion" je Bukurešt sa "bačenih" 218 sati godišnje. Očekuje se da će se ova zagušenja pojačati u narednim godinama. Procenjuje se da saobraćajne gužve koštati žitelje SAD i EU 300 milijardi dolara do 2030. Do tada se, prema nekim studijama, očekuje da širom sveta nikne više od 40 megagradova, a čak pet milijardi ljudi će živeti u urbanim naseljima.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Dobrodošli u budućnost.

U jednom trenutku ste voženi gradskim ulicama, a onda dolazite do stanice na kojoj kabinu vozila preuzimaju četiri elise i nose vas gde god poželite, dok modul s točkovima ostaje na tlu.

Ovo je, u najkraćem, opis zajedničkog projekta Urban Air Mobility i koncept vozila "Pop.Up Next", iza kojeg stoje Erbas, Audi i dizajnerska kuća Italdizajn.

Vozilo je predstavljeno na ovogodišnjem sajmu automobila u Ženevi, a takođe je dobilo nagradu za dizajn automobila u gradovima budućnosti.

Projekat je ove nedelje dobio "zeleno svetlo" i od nemačkih vlasti, pa će uskoro krenuti i testiranja ovog letećeg taksija u Audijevog sedištu u Ingolštatu.

Za sada nije poznato kada će ovaj projekat zaživeti jer je potrebno dodatno usavršiti tehnologiju, jer ovo vozilo mora dostići najviši, nivo 5 autonomne vožnje.

Ovo nije prvo vozilo ovakve prirode. Kineski taksi-dron "ehang 184" je već imao probne vožnje u Gvandžou, gradu na jugu najmnogoljudnije zemlje sveta, a i Uber sprema sličnu letelicu.

Svi ovi koncepti su namenjeni korišćenju u megagradovima sa preko 10 miliona stanovnika gde su već sad gužve neverovatne i gde ljudi potroše na desetine, pa i stotine sati godišnje u gužvama. Prema TomTom saobraćajnom indeksu, vozači u Los Anđelesu provedu u saobraćajnoj gužvi 170 sati godišnje, a u Meksiko Sitiju čak 227 sati!

Situacija nije ništa bolja ni na starom kontinentu, a evropski "šampion" je Bukurešt sa "bačenih" 218 sati godišnje. Očekuje se da će se ova zagušenja pojačati u narednim godinama. Procenjuje se da saobraćajne gužve koštati žitelje SAD i EU 300 milijardi dolara do 2030. Do tada se, prema nekim studijama, očekuje da širom sveta nikne više od 40 megagradova, a čak pet milijardi ljudi će živeti u urbanim naseljima.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.