Korejski proizvođač je redizajnirao svoj bestseler kako bi nastavio žestoku borbu s konkurencijom
U C-SUV segmentu automobilskog tržišta trenutno se vodi najžešca automobilska borba. U poslednjih pet godina predstavljeno je cak 15 novih modela što dovoljno govori o popularnosti segmenta, ciji su najznacajniji predstavnici "nisan kaškai", "pežo 3008", "VW tiguan", "ford kuga" i "reno kadar", ciju smo podmladenu verziju nedavno imali prilike da probamo.
U ovom društvu odlicno se snalazi i "kia sportidž" cija je cetvrta generacija nedavno takode doživela podmladivanje.
Novi "sportidž" je podmladen. Nov izgled prednjeg branika prvo upada u oci, a svetla za maglu su sada efektnije uklopljena u celinu. Tu su i upecatljiva dnevna LED svetla.
Redizajn je doživeo i zadnji kraj automobila. Vodoravna LED svetla oblika slova C su sada elegantija i medusobno su spojena.
Što se tice unutrašnjosti, ona nije znacajnije menjana, ali je svakako dodatno "upeglana". Zanimljivo je da i kupci koji se odluce za niže pakete opreme u kojima se ne dobija navigacija, mogu da imaju prikaz mape na centralnom ekranu. Zahvaljujuci kompatibilnosti info-zabavnog sistema sa Android Auto i Apple CarPlay aplikacijama vozaci mogu da koriste mape iz pametnih telefona, koje su se pokazale u nekim slucajevima i bolje nego one ugradene u automobilu.
Model koji smo izabrali da probamo na domacoj premijeri osveženog "sportidža" bio je opremljen paketom "EX Fresh", koji nudi vozacima, ali i putnicima brojne pogodnosti.
Napredni sistemi bezbednosti i asistencije su sada daleko brojniji nego u prethodnoj verziji. Tempomat u saradnji sa sistemom za držanje trake omogucava daleko lagodniju vožnju, posebno na autoputu. Tu su i automatska duga svetla, senzor za kišu koji automatski ukljucuju brisace, sistem za prepoznavanja saobracajnih znakova, kao i upozorenje o smanjenoj koncentraciji vozaca.
U zimskim uslovima vozaci ce ceniti grejane retrovizore, kao i prednja i zadnja sedišta, a tu je i sistem protiv zamrzavanja brisaca.
Pod haubom je bila jaca verzija novog 1,6-litarskog dizel motora, za koji Kia tvrdi da je njihov najcistiji dizelaš ikad proizveden. Maksimalna snaga ovog agregata iznosi 136 KS uz obrtni moment od 320 Nm.
Sedmostepeni automatski menjac je snagu prebacivao na sva cetiri tocka.
Prvi utisak koji smo stekli tokom kratke test vožnje jeste da je kombinacija ovog motora i menjaca odlicna jer nudi veoma ugodnu vožnju uz dovoljno snage.
Uz to, vozac ce se prijatno osecati jer ce pod prstima imati volan i menjac presvucene kožom. Dvozonska klima i info-zabavni sistem, koji je prilicno jednostavan za korišcenje, upotpunjuju pozitivan utisak.
Cena voženog modela iznosi 27.590 evra. Ako vam pogon na sva cetiri tocka ili automatski menjac nisu preko potrebni, ovaj iznos umanjite za 1.600, odnosno 1.700 evra.
Inace, novi model je, uprkos modernizaciji i novim motorima, cenovno u rangu s prethodnim modelom. Tako sada najjeftiniji "sportidž" sa benzinskim motorom 1.6 GDI i 132 KS košta 18.990 evra, dok je najjeftinija dizel verzija 21.690 evra.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobracaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.