Napravljen za obaranje rekorda (FOTO, VIDEO)

Ima četvoro vrata, normalan gepek, a brži je od „lamborgini aventadora sv“

Naš omiljeni reli automobil je odlučio da obrne krug na najboljoj stazi na svetu – Nirburgring Nordšlajfe (Nürburgring Nordschleife) i postavi rekord!

Pored modela „micubiši lanser evo“, „subaru WRX STI“ je jedan od najpoznatijih automobila koji je sa reli staza sišao međ’ nas smrtnike na asfaltu. I za razliku od preminulog „lansera evo“, „subaru“ je i dalje itekako živ i udara na nikada ranije.

Kako bi to dokazali i u praksi inženjeri Subarua i čuvene ekipe „Prodrajva“ spremili su poseban model za Nordšlajfe pod oznakom „WRX STI Tip RA NBR“, gde dve poslednje skraćenice znače „Record Attempt“ (pokušaj obaranja rekorda) i NürBurgRing. I toj svojoj nameri su i uspeli.

Pogledajte galeriju slika napravljenu na Nirburgringu:

undefined Subaru WRX STI RA NBR

„Subaru WRX STI Tip RA NBR“ je zvanično najbrži sedan koji je ikad prevezao krug na čuvenoj nemačkoj stazi. Novozelandski trkački vozač Riči Stenavej je 20,8 kilometara prevezao u vremenu od 6:57.578, što je za samo pola sekunde sporije od „poršea 918 spajder“, a značajno brže od „lamborginija aventador SV“ (6:59). Postignuto vreme je šesto najbolje vreme ikad postignuto na ovoj stazi.

Pet bržih od „WRX STI RA NBR“:  

Kako su to uspeli, pitate se. Pa čudo pod haubom ovog posebnog modela ima obrtni moment od čak 880 Nm i razvija preko 600 konja iz modifikovanog WRC dvolitarskog turbo benzinca. „RA NBR“ je opremljen i posebnim setom spojlera, uključujući i DRS sistem, koji je pozajmljen iz „formule 1“. Preko kontrola na volanu, vozač ima potpunu kontrolu nad DRS-om kome treba samo 20 milisekundi za kompletnu promenu položaja.

„Mi smo došli ovde sa ovim specijalnim modelom da bismo postavili rekord i najavili izlazak modela ’WRX STI tip RA’ kasnije u toku godine.“ – izjavio je Dominik Infant, predstavnik „Subarua“.

Najavljeni model će pokretati turbobenzinski „bokser“ motor zapremine 2,5 litara sa, i dalje impresivnih, 310 konjskih snaga. Kako bi se lakše raspoznavao od ostalih STI modela, tu su crveni detalji oko rešetke hladnjaka, kao i u kabini.

Planirano da bude proizvedeno samo 500 komada. Cena: nebitna, zar ne?

Naravno, sve i lepo snimljeno. Uživajte – sa uključenim zvukom:

Naš omiljeni reli automobil je odlučio da obrne krug na najboljoj stazi na svetu – Nirburgring Nordšlajfe (Nürburgring Nordschleife) i postavi rekord!

Pored modela „micubiši lanser evo“, „subaru WRX STI“ je jedan od najpoznatijih automobila koji je sa reli staza sišao međ’ nas smrtnike na asfaltu. I za razliku od preminulog „lansera evo“, „subaru“ je i dalje itekako živ i udara na nikada ranije.

Kako bi to dokazali i u praksi inženjeri Subarua i čuvene ekipe „Prodrajva“ spremili su poseban model za Nordšlajfe pod oznakom „WRX STI Tip RA NBR“, gde dve poslednje skraćenice znače „Record Attempt“ (pokušaj obaranja rekorda) i NürBurgRing. I toj svojoj nameri su i uspeli.

Pogledajte galeriju slika napravljenu na Nirburgringu:

undefined Subaru WRX STI RA NBR

„Subaru WRX STI Tip RA NBR“ je zvanično najbrži sedan koji je ikad prevezao krug na čuvenoj nemačkoj stazi. Novozelandski trkački vozač Riči Stenavej je 20,8 kilometara prevezao u vremenu od 6:57.578, što je za samo pola sekunde sporije od „poršea 918 spajder“, a značajno brže od „lamborginija aventador SV“ (6:59). Postignuto vreme je šesto najbolje vreme ikad postignuto na ovoj stazi.

Pet bržih od „WRX STI RA NBR“:  

Kako su to uspeli, pitate se. Pa čudo pod haubom ovog posebnog modela ima obrtni moment od čak 880 Nm i razvija preko 600 konja iz modifikovanog WRC dvolitarskog turbo benzinca. „RA NBR“ je opremljen i posebnim setom spojlera, uključujući i DRS sistem, koji je pozajmljen iz „formule 1“. Preko kontrola na volanu, vozač ima potpunu kontrolu nad DRS-om kome treba samo 20 milisekundi za kompletnu promenu položaja.

„Mi smo došli ovde sa ovim specijalnim modelom da bismo postavili rekord i najavili izlazak modela ’WRX STI tip RA’ kasnije u toku godine.“ – izjavio je Dominik Infant, predstavnik „Subarua“.

Najavljeni model će pokretati turbobenzinski „bokser“ motor zapremine 2,5 litara sa, i dalje impresivnih, 310 konjskih snaga. Kako bi se lakše raspoznavao od ostalih STI modela, tu su crveni detalji oko rešetke hladnjaka, kao i u kabini.

Planirano da bude proizvedeno samo 500 komada. Cena: nebitna, zar ne?

Naravno, sve i lepo snimljeno. Uživajte – sa uključenim zvukom:

Naš omiljeni reli automobil je odlučio da obrne krug na najboljoj stazi na svetu – Nirburgring Nordšlajfe (Nürburgring Nordschleife) i postavi rekord!

Pored modela „micubiši lanser evo“, „subaru WRX STI“ je jedan od najpoznatijih automobila koji je sa reli staza sišao međ’ nas smrtnike na asfaltu. I za razliku od preminulog „lansera evo“, „subaru“ je i dalje itekako živ i udara na nikada ranije.

Kako bi to dokazali i u praksi inženjeri Subarua i čuvene ekipe „Prodrajva“ spremili su poseban model za Nordšlajfe pod oznakom „WRX STI Tip RA NBR“, gde dve poslednje skraćenice znače „Record Attempt“ (pokušaj obaranja rekorda) i NürBurgRing. I toj svojoj nameri su i uspeli.

Pogledajte galeriju slika napravljenu na Nirburgringu:

undefined Subaru WRX STI RA NBR

„Subaru WRX STI Tip RA NBR“ je zvanično najbrži sedan koji je ikad prevezao krug na čuvenoj nemačkoj stazi. Novozelandski trkački vozač Riči Stenavej je 20,8 kilometara prevezao u vremenu od 6:57.578, što je za samo pola sekunde sporije od „poršea 918 spajder“, a značajno brže od „lamborginija aventador SV“ (6:59). Postignuto vreme je šesto najbolje vreme ikad postignuto na ovoj stazi.

Pet bržih od „WRX STI RA NBR“:  

Kako su to uspeli, pitate se. Pa čudo pod haubom ovog posebnog modela ima obrtni moment od čak 880 Nm i razvija preko 600 konja iz modifikovanog WRC dvolitarskog turbo benzinca. „RA NBR“ je opremljen i posebnim setom spojlera, uključujući i DRS sistem, koji je pozajmljen iz „formule 1“. Preko kontrola na volanu, vozač ima potpunu kontrolu nad DRS-om kome treba samo 20 milisekundi za kompletnu promenu položaja.

„Mi smo došli ovde sa ovim specijalnim modelom da bismo postavili rekord i najavili izlazak modela ’WRX STI tip RA’ kasnije u toku godine.“ – izjavio je Dominik Infant, predstavnik „Subarua“.

Najavljeni model će pokretati turbobenzinski „bokser“ motor zapremine 2,5 litara sa, i dalje impresivnih, 310 konjskih snaga. Kako bi se lakše raspoznavao od ostalih STI modela, tu su crveni detalji oko rešetke hladnjaka, kao i u kabini.

Planirano da bude proizvedeno samo 500 komada. Cena: nebitna, zar ne?

Naravno, sve i lepo snimljeno. Uživajte – sa uključenim zvukom: