ISTRAŽIVANJE: Koliko je osvetljenje bitno?

Znali smo da je bitno ali ne i koliko, posebno kada je bezbednost u vožnji u pitanju

Danas je dan sa najkraćom obdanicom u godini.

Vozači kamiona provode sate na putu. Većinu tog vremena oni su okruženi mrakom. Ovo je posebno izraženo zimi, što utiče na pažnju, ali i opšte zdravlje vozača. Rešenje ovog problema zvuči jednostavno – više svetla.

Tim Daimlera istraživao je koliki uticaj ima svetlo u kabini kamiona i to tokom prošle zime u Finskoj. Osam test vozača je dve nedelje simuliralo vozačku rutinu.

Prve nedelje su vozili kamion "mercedes-benc aktros topfit" bez dodatnog osvetljenja, a narednih sedam dana isti kamion, ali opremljen posebnim "Daylight+" osvetljenjem koje je imalo zadatak da simulira dnevno svetlo, kao i njegov intezitet u toku dana.

Studija se prvenstveno fokusirala na toleranciju vozača na svetlost, njegov kvalitet spavanja i performanse.

Na osnovu rezultata dobijenih snimanjem aktivnosti mozga pomoću elektro-encefalograma (EEG) zaključeno je da su vozači imali više pažnje kada su vozili uz asistenciju "Daylight+" tehnologije.

Konkretno, prosečno vreme smanjene pažnje je sa 44 palo na 18 minuta. Najbitnije je što pažnja nije opala ni u popodnevnim časovima, kada se mnogima "pridrema".

Testovi brzine reakcije sa "Daylight+" su pokazali konstantnost i manje pogrešnih reakcija prilikom izvođenja monotonih zadataka.

Osim danju, podaci su prikupljivani i tokom noći, kako bi ustanovilo kakav je kvalitet spavanja u testnim uslovima. U nedelji testiranja sa posebnim osvetljenjem, spavanje je imalo više delova sa dubokim snom, koji je zadužen za opuštanje i bolji odmor.

Pored podataka dobijenih skeniranjem mozga, i sami vozači su bili veoma pozitivni prema ovoj tehnologiji. U anketi su istakli da su se generalno bolje osećali, bili manje umorni i imali više koncentracije. Zanimljivo je da im je i kabina izgleda prostranija nego inače.

Ovo istraživanje je pokazalo da bez obzira da li ste profesionalni ili običan vozač, duga vožnja u noćnim uslovima može biti i opasna. Zato povedite računa kada planirate vožnju do mora ili, aktuelnije, planine.

Koje je doba dana kad najmanje volite da vozite? Pišite nam u komentarima…

Danas je dan sa najkraćom obdanicom u godini.

Vozači kamiona provode sate na putu. Većinu tog vremena oni su okruženi mrakom. Ovo je posebno izraženo zimi, što utiče na pažnju, ali i opšte zdravlje vozača. Rešenje ovog problema zvuči jednostavno – više svetla.

Tim Daimlera istraživao je koliki uticaj ima svetlo u kabini kamiona i to tokom prošle zime u Finskoj. Osam test vozača je dve nedelje simuliralo vozačku rutinu.

Prve nedelje su vozili kamion "mercedes-benc aktros topfit" bez dodatnog osvetljenja, a narednih sedam dana isti kamion, ali opremljen posebnim "Daylight+" osvetljenjem koje je imalo zadatak da simulira dnevno svetlo, kao i njegov intezitet u toku dana.

Studija se prvenstveno fokusirala na toleranciju vozača na svetlost, njegov kvalitet spavanja i performanse.

Na osnovu rezultata dobijenih snimanjem aktivnosti mozga pomoću elektro-encefalograma (EEG) zaključeno je da su vozači imali više pažnje kada su vozili uz asistenciju "Daylight+" tehnologije.

Konkretno, prosečno vreme smanjene pažnje je sa 44 palo na 18 minuta. Najbitnije je što pažnja nije opala ni u popodnevnim časovima, kada se mnogima "pridrema".

Testovi brzine reakcije sa "Daylight+" su pokazali konstantnost i manje pogrešnih reakcija prilikom izvođenja monotonih zadataka.

Osim danju, podaci su prikupljivani i tokom noći, kako bi ustanovilo kakav je kvalitet spavanja u testnim uslovima. U nedelji testiranja sa posebnim osvetljenjem, spavanje je imalo više delova sa dubokim snom, koji je zadužen za opuštanje i bolji odmor.

Pored podataka dobijenih skeniranjem mozga, i sami vozači su bili veoma pozitivni prema ovoj tehnologiji. U anketi su istakli da su se generalno bolje osećali, bili manje umorni i imali više koncentracije. Zanimljivo je da im je i kabina izgleda prostranija nego inače.

Ovo istraživanje je pokazalo da bez obzira da li ste profesionalni ili običan vozač, duga vožnja u noćnim uslovima može biti i opasna. Zato povedite računa kada planirate vožnju do mora ili, aktuelnije, planine.

Koje je doba dana kad najmanje volite da vozite? Pišite nam u komentarima…

Danas je dan sa najkraćom obdanicom u godini.

Vozači kamiona provode sate na putu. Većinu tog vremena oni su okruženi mrakom. Ovo je posebno izraženo zimi, što utiče na pažnju, ali i opšte zdravlje vozača. Rešenje ovog problema zvuči jednostavno – više svetla.

Tim Daimlera istraživao je koliki uticaj ima svetlo u kabini kamiona i to tokom prošle zime u Finskoj. Osam test vozača je dve nedelje simuliralo vozačku rutinu.

Prve nedelje su vozili kamion "mercedes-benc aktros topfit" bez dodatnog osvetljenja, a narednih sedam dana isti kamion, ali opremljen posebnim "Daylight+" osvetljenjem koje je imalo zadatak da simulira dnevno svetlo, kao i njegov intezitet u toku dana.

Studija se prvenstveno fokusirala na toleranciju vozača na svetlost, njegov kvalitet spavanja i performanse.

Na osnovu rezultata dobijenih snimanjem aktivnosti mozga pomoću elektro-encefalograma (EEG) zaključeno je da su vozači imali više pažnje kada su vozili uz asistenciju "Daylight+" tehnologije.

Konkretno, prosečno vreme smanjene pažnje je sa 44 palo na 18 minuta. Najbitnije je što pažnja nije opala ni u popodnevnim časovima, kada se mnogima "pridrema".

Testovi brzine reakcije sa "Daylight+" su pokazali konstantnost i manje pogrešnih reakcija prilikom izvođenja monotonih zadataka.

Osim danju, podaci su prikupljivani i tokom noći, kako bi ustanovilo kakav je kvalitet spavanja u testnim uslovima. U nedelji testiranja sa posebnim osvetljenjem, spavanje je imalo više delova sa dubokim snom, koji je zadužen za opuštanje i bolji odmor.

Pored podataka dobijenih skeniranjem mozga, i sami vozači su bili veoma pozitivni prema ovoj tehnologiji. U anketi su istakli da su se generalno bolje osećali, bili manje umorni i imali više koncentracije. Zanimljivo je da im je i kabina izgleda prostranija nego inače.

Ovo istraživanje je pokazalo da bez obzira da li ste profesionalni ili običan vozač, duga vožnja u noćnim uslovima može biti i opasna. Zato povedite računa kada planirate vožnju do mora ili, aktuelnije, planine.

Koje je doba dana kad najmanje volite da vozite? Pišite nam u komentarima…