"Honda sivik" s novim dizel motorom stiže u Srbiju

Usavršeni 1.6 i-DTEC pruža odličnu kombinaciju performansi, efikasnosti i ekoloških odlika

Krajem aprila u Srbiju stižu prve "honde sivik" sa novim 1.6 i-DTECdizel motorom.

Novi agregat jedna je od prvih jedinica koja će biti zvanično testirana po novom jedinstvenom postupku testiranja lakih vozila (WLTP) na potrošnju goriva i ciklus emisija, koji ove godine stupa na snagu. Motor će biti testiran i postupkom "stvarnih emisija vožnje" (RDE) koji meri izbacivanje azotnih oksida.

Dok su podaci iz poznatog NEDC testa zasnovani na teorijskom profilu vožnje, WLTP ciklus je razvijen korišćenjem stvarnih podataka o vožnji prikupljanih širom sveta i projektovan tako da dovede do rezultata bližih stvarnom iskustvu vožnje.

Kako bi izbacivao manje azotnih oksida (NOx), pogonski sklop ima novi sistem skladišnog konvertera (NSC) s većim katalizatorima i višom sadržinom plemenitih metala (srebra, platine i neodimijuma) koji skladište gas do ciklusa regeneracije. Senzor za čađ precizno detektuje trenutak kada je potreban ciklus regeneracije, što produžava trajnost izduvne komponente.

Sve o novim WLTP i RDE testovima

Honda je unela značajna poboljšanja u agregat i izduvni sistem kako bi dobila maksimalne performanse. Pored toga, unapređena je i efikasnost, pa Honda Civic 1.6 i-DTEC troši samo 3.7 litara na 100 km i emituje 99g CO2 po kilometru (po WLTP ciklusu).

Unapređenje ovog dizel agregata obuhvata smanjenje trenja cilindara, koje je postignuto zahvaljujući klipovima izrađenim od veoma trajne legure čelika, hroma i molibdena, kao i "super brušenju" unutrašnjih površina cilindara kako bi se omogućilo mirnije kretanje klipova.

undefined honda sivik dizel

Motor od 1.597 kubika koristi napredni Bošov sistem ubrizgavanja goriva, turbopunjač, sistem za recirkulaciju izduvnog gasa niskog pritiska i ulazni otvor glave cilindra za jako usisavanje i kovitlanje.

Snažna, laka i uska radilica, potpuno aluminijumski blok motora, kao i otvoreni prostor oko cilindara dodatno su smanjili ukupnu težinu motora.

Tojota se (polako) oprašta od dizela

Agregat 1.6 i-DTEC proizvodi 120 konjskih snaga pri 4.000 obrtaja u minutu i 300 Nm obrtnog momenta pri 2.000 obrtaja u minutu, tako da "sivik" do 100 km/h ubrzava za 10,5 sekundi.

Unapređeni agregat se sklapa u Hondinoj fabrici u engleskom Svindonu, a biće na raspolaganju za obe verzije "sivika" - sa 4 i 5 vrata.

Sredinom godine, u "sivike" stiže i devetostepena automatska transmisija koja će dodatno uvećati njihove performanse. Ovo će biti prva primena ovog menjača na nekom automobilu s pogonom na dva točka.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u MONDO Auto rubrici, kao i našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Krajem aprila u Srbiju stižu prve "honde sivik" sa novim 1.6 i-DTECdizel motorom.

Novi agregat jedna je od prvih jedinica koja će biti zvanično testirana po novom jedinstvenom postupku testiranja lakih vozila (WLTP) na potrošnju goriva i ciklus emisija, koji ove godine stupa na snagu. Motor će biti testiran i postupkom "stvarnih emisija vožnje" (RDE) koji meri izbacivanje azotnih oksida.

Dok su podaci iz poznatog NEDC testa zasnovani na teorijskom profilu vožnje, WLTP ciklus je razvijen korišćenjem stvarnih podataka o vožnji prikupljanih širom sveta i projektovan tako da dovede do rezultata bližih stvarnom iskustvu vožnje.

Kako bi izbacivao manje azotnih oksida (NOx), pogonski sklop ima novi sistem skladišnog konvertera (NSC) s većim katalizatorima i višom sadržinom plemenitih metala (srebra, platine i neodimijuma) koji skladište gas do ciklusa regeneracije. Senzor za čađ precizno detektuje trenutak kada je potreban ciklus regeneracije, što produžava trajnost izduvne komponente.

Sve o novim WLTP i RDE testovima

Honda je unela značajna poboljšanja u agregat i izduvni sistem kako bi dobila maksimalne performanse. Pored toga, unapređena je i efikasnost, pa Honda Civic 1.6 i-DTEC troši samo 3.7 litara na 100 km i emituje 99g CO2 po kilometru (po WLTP ciklusu).

Unapređenje ovog dizel agregata obuhvata smanjenje trenja cilindara, koje je postignuto zahvaljujući klipovima izrađenim od veoma trajne legure čelika, hroma i molibdena, kao i "super brušenju" unutrašnjih površina cilindara kako bi se omogućilo mirnije kretanje klipova.

undefined honda sivik dizel

Motor od 1.597 kubika koristi napredni Bošov sistem ubrizgavanja goriva, turbopunjač, sistem za recirkulaciju izduvnog gasa niskog pritiska i ulazni otvor glave cilindra za jako usisavanje i kovitlanje.

Snažna, laka i uska radilica, potpuno aluminijumski blok motora, kao i otvoreni prostor oko cilindara dodatno su smanjili ukupnu težinu motora.

Tojota se (polako) oprašta od dizela

Agregat 1.6 i-DTEC proizvodi 120 konjskih snaga pri 4.000 obrtaja u minutu i 300 Nm obrtnog momenta pri 2.000 obrtaja u minutu, tako da "sivik" do 100 km/h ubrzava za 10,5 sekundi.

Unapređeni agregat se sklapa u Hondinoj fabrici u engleskom Svindonu, a biće na raspolaganju za obe verzije "sivika" - sa 4 i 5 vrata.

Sredinom godine, u "sivike" stiže i devetostepena automatska transmisija koja će dodatno uvećati njihove performanse. Ovo će biti prva primena ovog menjača na nekom automobilu s pogonom na dva točka.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u MONDO Auto rubrici, kao i našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Krajem aprila u Srbiju stižu prve "honde sivik" sa novim 1.6 i-DTECdizel motorom.

Novi agregat jedna je od prvih jedinica koja će biti zvanično testirana po novom jedinstvenom postupku testiranja lakih vozila (WLTP) na potrošnju goriva i ciklus emisija, koji ove godine stupa na snagu. Motor će biti testiran i postupkom "stvarnih emisija vožnje" (RDE) koji meri izbacivanje azotnih oksida.

Dok su podaci iz poznatog NEDC testa zasnovani na teorijskom profilu vožnje, WLTP ciklus je razvijen korišćenjem stvarnih podataka o vožnji prikupljanih širom sveta i projektovan tako da dovede do rezultata bližih stvarnom iskustvu vožnje.

Kako bi izbacivao manje azotnih oksida (NOx), pogonski sklop ima novi sistem skladišnog konvertera (NSC) s većim katalizatorima i višom sadržinom plemenitih metala (srebra, platine i neodimijuma) koji skladište gas do ciklusa regeneracije. Senzor za čađ precizno detektuje trenutak kada je potreban ciklus regeneracije, što produžava trajnost izduvne komponente.

Sve o novim WLTP i RDE testovima

Honda je unela značajna poboljšanja u agregat i izduvni sistem kako bi dobila maksimalne performanse. Pored toga, unapređena je i efikasnost, pa Honda Civic 1.6 i-DTEC troši samo 3.7 litara na 100 km i emituje 99g CO2 po kilometru (po WLTP ciklusu).

Unapređenje ovog dizel agregata obuhvata smanjenje trenja cilindara, koje je postignuto zahvaljujući klipovima izrađenim od veoma trajne legure čelika, hroma i molibdena, kao i "super brušenju" unutrašnjih površina cilindara kako bi se omogućilo mirnije kretanje klipova.

undefined honda sivik dizel

Motor od 1.597 kubika koristi napredni Bošov sistem ubrizgavanja goriva, turbopunjač, sistem za recirkulaciju izduvnog gasa niskog pritiska i ulazni otvor glave cilindra za jako usisavanje i kovitlanje.

Snažna, laka i uska radilica, potpuno aluminijumski blok motora, kao i otvoreni prostor oko cilindara dodatno su smanjili ukupnu težinu motora.

Tojota se (polako) oprašta od dizela

Agregat 1.6 i-DTEC proizvodi 120 konjskih snaga pri 4.000 obrtaja u minutu i 300 Nm obrtnog momenta pri 2.000 obrtaja u minutu, tako da "sivik" do 100 km/h ubrzava za 10,5 sekundi.

Unapređeni agregat se sklapa u Hondinoj fabrici u engleskom Svindonu, a biće na raspolaganju za obe verzije "sivika" - sa 4 i 5 vrata.

Sredinom godine, u "sivike" stiže i devetostepena automatska transmisija koja će dodatno uvećati njihove performanse. Ovo će biti prva primena ovog menjača na nekom automobilu s pogonom na dva točka.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u MONDO Auto rubrici, kao i našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.