Novi “ford fokus” će biti opremljen brojnim naprednim tehnološkim rešenjima. Pored posebnog head-up displeja, stiže i sistem koji otkriva udarne rupe na putevima i prilagođava brzinu, ali i druge parametre uslovima puta.
Iako zvuči kao da je ova novotarija izmišljena za srpske puteve, brojne države širom Evrope imaju veće probleme sa rupama, koje je niču kao pečurke posle kiše.
Samo u Velikoj Britaniji postoji skoro 40 hiljada kilometara oštećenih putevima za čiju bi popravku trebalo potrošiti preko 10 milijardi evra.
Novi “fokus” će instalirati sistem koji se sastoji od 12 senzora čiji je zadatak da prate oštećenja na putevima.
Kada sistem detektuje rupu, u roku od dve milisekunde prilagođava vešanje tako da točak upadne što manje u rupu i na taj način što manje udari u njenu drugu strane. Sistem automatski šalje signal zadnjoj osovini kako bi se i ti točkovi spremili za “nepravilnost” na drumu.
“Znamo da je udarne rupe često nemoguće zaobići. Zato smo razvili kompjuterski kontrolisane amortizere čiji je zadatak da umanje njihove posledice”, izjavio je Fordov predstavnik.
Pogledajte kako ovaj sistem radi u praksi:
Kako preko udarne rupe
Udarnom rupom se smatra svako rupa na putu dubine više od pet centimetara, bez obzira na njenu površinu. A posebno su ranjive aluminijumske felne na koje su montirane niskoprofilne gume.
Preko ovih oštećenja treba pažljivo preći. Najbitnije da ne pravite nagle promene pravca, jer vas takav manevar može odbaciti ka susednoj traci, što može biti izuzetno opasno.
Takođe, nikako nemojte naleteti na rupu uz jako stisnutu kočnicu. Idealno je kočiti pre rupe, a onda u trenutku pre udara popustiti kočnicu.
Naknada štete
Ako dođe do oštećenja vozila vožnjom po oštećenom kolovozu treba pozvati saobraćajnu policiju koja će da napravi zvanični zapisnik, fotografisati oštećenje na vozilu, kao i ono na putu.
Ukoliko policija nije u mogućnosti da izađe na teren, potrebno je obezbediti dva svedoka i napraviti što više snimaka koji će poslužiti kao dokaz da je oštećenje na putu dovelo do oštećenja automobila.
Zatim treba otići do osiguravajuće kuće sa zapisnikom policije, ako postoji, i ostalim dokazima.
I na kraju, obratiti se preduzeću za puteve, koje je nadležno za održavanje odredjene deonice puta, za naknadu štete.