Autobus bez vozača saobraća i u Beču

Električni minibus će besplatno prevoziti putnike u istočnom delu Beča

U Beču je održana prva probna vožnja autobusa bez vozača, koji će prevoziti putnike od sledeće godine.

Ova vožnja realizovana je tri meseca nakon intenzivnih priprema u okviru programa "Mobilnost budućnosti" i projekta "auto.Bus" uz podršku Ministarstva saobraćaja Austrije.

Dva autobusa bez vozača prvi put su prošla ulicama Beča prevozeći oduševljene putnike rutom od oko 2 kilometra - od krajnje stanice metroa U2 do Tehnološkog centra Aspern i nazad.

Do kraja 2018. godine autobusi će biti detaljno ispitivani, a početkom sledeće godine ova linija počinje da vozi svakodnevno i do tada će biti poznata njena tačna ruta.

I u Stokholmu bus bez vozača

Na liniji će postojati fiksne stanice, a sve vožnje će nadgledati kontrolor. Minibus, pored kontrolora, može da preveze još 11 putnika. Ukoliko prevoz zbog vremenskih nepogoda ili tehničkih problema izostane, na liniji neće biti drugih vozila da ih zamene.

Minibus, koji će saobraćati ulicama Beča, simetričnog je oblika. Proizvodi ga francuska kompanija "Navia" i već se koristi u Las Vegasu. Kontrolor ne može upravljati vozilom, jer ne postoje ni volan ni papučice za kočenje. Vozilo koristi GPS i brojne elektronske senzore za kretanje. Maksimalna brzina je 45 km/h ali obično ide oko 25 kilometara na sat.

Vožnja autobusom bez vozača biće besplatna, a trenutno iz zakonskih razloga nije dozvoljen ulaz u takve autobuse sa dečjim ili invalidskim kolicima. Navodi se da će autobus imati "komunikaciju" sa semaforima.

"Autonomna vožnja je veliki trend, koji ima potencijal da promeni gradove i učini ih održivim. Kao Gradsko saobraćajno preduzeće bićemo među prvima u tome", izrazio je svoje zadovoljstvo direktor Bečkog saobraćajnog preduzeća Viner linien, Ginter Štajnbauer.

Tehnološkim inovacijama koje su u planu ovaj projekat treba da omogući pomak kada su u pitanju samovozeće autobuske linije.

Naselje Aspern se nalazi u 22. okrugu Donaoštat i predstavlja idealno okruženje za ovakav eksperiment, jer je u pitanju novo naselje u kome se vozila lakše kreću nego u centru grada, ukazuju iz gradskih vlasti. Ovaj deo grada važi za inovativnu, urbanu i ispitivačku "laboratoriju" u razvoju Beča kao pametnog grada.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

U Beču je održana prva probna vožnja autobusa bez vozača, koji će prevoziti putnike od sledeće godine.

Ova vožnja realizovana je tri meseca nakon intenzivnih priprema u okviru programa "Mobilnost budućnosti" i projekta "auto.Bus" uz podršku Ministarstva saobraćaja Austrije.

Dva autobusa bez vozača prvi put su prošla ulicama Beča prevozeći oduševljene putnike rutom od oko 2 kilometra - od krajnje stanice metroa U2 do Tehnološkog centra Aspern i nazad.

Do kraja 2018. godine autobusi će biti detaljno ispitivani, a početkom sledeće godine ova linija počinje da vozi svakodnevno i do tada će biti poznata njena tačna ruta.

I u Stokholmu bus bez vozača

Na liniji će postojati fiksne stanice, a sve vožnje će nadgledati kontrolor. Minibus, pored kontrolora, može da preveze još 11 putnika. Ukoliko prevoz zbog vremenskih nepogoda ili tehničkih problema izostane, na liniji neće biti drugih vozila da ih zamene.

Minibus, koji će saobraćati ulicama Beča, simetričnog je oblika. Proizvodi ga francuska kompanija "Navia" i već se koristi u Las Vegasu. Kontrolor ne može upravljati vozilom, jer ne postoje ni volan ni papučice za kočenje. Vozilo koristi GPS i brojne elektronske senzore za kretanje. Maksimalna brzina je 45 km/h ali obično ide oko 25 kilometara na sat.

Vožnja autobusom bez vozača biće besplatna, a trenutno iz zakonskih razloga nije dozvoljen ulaz u takve autobuse sa dečjim ili invalidskim kolicima. Navodi se da će autobus imati "komunikaciju" sa semaforima.

"Autonomna vožnja je veliki trend, koji ima potencijal da promeni gradove i učini ih održivim. Kao Gradsko saobraćajno preduzeće bićemo među prvima u tome", izrazio je svoje zadovoljstvo direktor Bečkog saobraćajnog preduzeća Viner linien, Ginter Štajnbauer.

Tehnološkim inovacijama koje su u planu ovaj projekat treba da omogući pomak kada su u pitanju samovozeće autobuske linije.

Naselje Aspern se nalazi u 22. okrugu Donaoštat i predstavlja idealno okruženje za ovakav eksperiment, jer je u pitanju novo naselje u kome se vozila lakše kreću nego u centru grada, ukazuju iz gradskih vlasti. Ovaj deo grada važi za inovativnu, urbanu i ispitivačku "laboratoriju" u razvoju Beča kao pametnog grada.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

U Beču je održana prva probna vožnja autobusa bez vozača, koji će prevoziti putnike od sledeće godine.

Ova vožnja realizovana je tri meseca nakon intenzivnih priprema u okviru programa "Mobilnost budućnosti" i projekta "auto.Bus" uz podršku Ministarstva saobraćaja Austrije.

Dva autobusa bez vozača prvi put su prošla ulicama Beča prevozeći oduševljene putnike rutom od oko 2 kilometra - od krajnje stanice metroa U2 do Tehnološkog centra Aspern i nazad.

Do kraja 2018. godine autobusi će biti detaljno ispitivani, a početkom sledeće godine ova linija počinje da vozi svakodnevno i do tada će biti poznata njena tačna ruta.

I u Stokholmu bus bez vozača

Na liniji će postojati fiksne stanice, a sve vožnje će nadgledati kontrolor. Minibus, pored kontrolora, može da preveze još 11 putnika. Ukoliko prevoz zbog vremenskih nepogoda ili tehničkih problema izostane, na liniji neće biti drugih vozila da ih zamene.

Minibus, koji će saobraćati ulicama Beča, simetričnog je oblika. Proizvodi ga francuska kompanija "Navia" i već se koristi u Las Vegasu. Kontrolor ne može upravljati vozilom, jer ne postoje ni volan ni papučice za kočenje. Vozilo koristi GPS i brojne elektronske senzore za kretanje. Maksimalna brzina je 45 km/h ali obično ide oko 25 kilometara na sat.

Vožnja autobusom bez vozača biće besplatna, a trenutno iz zakonskih razloga nije dozvoljen ulaz u takve autobuse sa dečjim ili invalidskim kolicima. Navodi se da će autobus imati "komunikaciju" sa semaforima.

"Autonomna vožnja je veliki trend, koji ima potencijal da promeni gradove i učini ih održivim. Kao Gradsko saobraćajno preduzeće bićemo među prvima u tome", izrazio je svoje zadovoljstvo direktor Bečkog saobraćajnog preduzeća Viner linien, Ginter Štajnbauer.

Tehnološkim inovacijama koje su u planu ovaj projekat treba da omogući pomak kada su u pitanju samovozeće autobuske linije.

Naselje Aspern se nalazi u 22. okrugu Donaoštat i predstavlja idealno okruženje za ovakav eksperiment, jer je u pitanju novo naselje u kome se vozila lakše kreću nego u centru grada, ukazuju iz gradskih vlasti. Ovaj deo grada važi za inovativnu, urbanu i ispitivačku "laboratoriju" u razvoju Beča kao pametnog grada.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.