Opomenama pred utuženje počeće da pristižu na 40.000 adresa, najverovatnije od kraja septembra.

JKP "Infostan tehnologije" moraće na ovaj način da poboljša naplatu zaostalih obaveza od dužnika, budući da je svega 17.000 korisnika iskoristilo mogućnost sklapanja ugovora za reprogram.

"Iako je planirano da krajem avgusta 2020. godine pošaljemo korisnicima opomene pred utuženje, preduzeće razmatra da dodatno zaštiti svoje korisnike zbog epidemije virusa kovid 19 i odloži slanje opomena za još jedan mesec. Na taj način bi sugrađanima bio obezbeđen dodatni period za plaćanje zaostalih obaveza", kažu u "Infostanu".

Kako podsećaju iz preduzeća za objedinjenu naplatu komunalnih usluga, opomene su poslednji put bile aktuelne pre skoro deset meseci.

Ovoga puta, potencijalni broj adresa na koje će one biti poslate je oko 40.000, što je u okvirima proseka.

Procena je takva, imajući u vidu sve pogodnosti i dodatne rokove koje je preduzeće obezbedilo.

"Korisnici su tokom jula i avgusta imali dodatan rok od dva meseca za plaćanje zaostalih obaveza, budući da dosad nismo slali opomene pred utuženje, niti pokretali nove postupke prinudne naplate", navode u preduzeću.

"Obezbedili smo svim grupacijama korisnika odloženo plaćanje računa izdatih tokom trajanja vanrednog stanja, prilikom čega im je obezbeđen kontinuitet u korišćenju popusta i subvencija bez obzira na kašnjenja u plaćanju. Akciju reprograma dugovanja iskoristilo je blizu 17.000 korisnika, što je malo, imajući u vidu da je mesta bilo za 150.000 dužnika".

Ipak, "Infostan" ovaj broj sklopljenih ugovora ne smatra neuspehom. Reprogramirano je oko tri milijarde dinara duga, a do sada je naplaćeno 1,9 milijardi.

Najviše korisnika odlučilo se za otplatu zaostalih obaveza u celosti, prilikom čega im je otpisano 15 odsto preostalog glavnog duga.

Akcija reprograma duga trajala je od 1. novembra 2019. do 6. avgusta 2020.

(Mondo/Novosti)

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.