To je prvi put da aerodrom ostvaruje gubitak još od 2014. godine.

"Aerodrom Niš" je ostvarivao dobit od 2015. godine, kada su iz Niša počele da lete niskobudžetne kompanije, sve do poklanjanja Republici prošlog leta, navodi se u saopštenju.

"Posebno brine što je aerodrom ostvario jedva 81 odsto planiranih prihoda u 2018. godini, dok je taj procenat u 2017. iznosio i preko 90 odsto. Isti dokumenti svedoče da je nerasporedjeni dobitak iz prethodnih godina bio preko 135 miliona dinara i da je taj novac ušao u potrošnju u 2018 godini. Ne samo što je nastao gubitak, već je potrošen i novac koji je iz dobitka prethodnih godina prenet u 2018. godinu", dodaje se.

Etihad ervejz poslovao s gubitkom

Prema navodima NKD-a problem centralizacije se osim u finansijskom gubitku i u smanjenju broja putnika, ogleda i u poslovnim praksama koje su negativne za kvalitet rada aerodroma "Konstantin Veliki".

"Neto zarada zaposlenih na Aerodromu pala je u 2018. godini, a zarade zaposlenih se isplaćuju u iznosu koji je 13 odsto manji od planiranog. To je direktno u suprotnosti sa obećanjem da će plate radnika biti veće kada ih preuzme Republika", navodi se u saopštenju NKD.

U saopštenju je istaknuto, da su suprotno padu plata zaposlenih, naknade za članove Nadzornog odbora, koji su promenjeni političkom odlukom nakon preuzimanja, povećane sa 1,9 miliona dinara godišnje na čak 3,9 miliona dinara godišnje, iako Nadzorni odbor ima isti broj članova kao ranije.

"Za razliku od plata zaposlenih koje su isplaćene u iznosu od 87 odsto od planiranog, članovi Nadzornog odbora su dobili 100 odsto iznosa planiranih naknada. Uvidom u dokumentaciju, NKD je utvrdio da sastancima Nadzornog odbora ne prisustvuju svi članovi", saopšteno je iz NKD.