"Srbija u potpunosti poštuje Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju (kojim je zabranjena državna pomoć preduzećima) tako da smo u tome svemu u potpunosti čisti", rekla je Brnabić za Tanjug i dodala da je uverena da će Srbija "pobediti", ukoliko neko proba da od ovoga napravi slučaj pred Evropskom komisijom.
Ona objašnjava da je Srbiji i ranije prigovarano kako navodno dodeljuje prekomernu državnu pomoć preduzećima i time krši SSP, a kao primer podseća na slučaj Smederevske Železare.
Ni u tom slučaju, kaže, nije bilo davanja državne pomoći.
"S druge strane, Evropska komisija je uvela kvote koje su direktno protiv slobodne trgovine i Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju. I dalje mi ne dajemo nikakvu državnu pomoć Železari Smedervo", kaže predsednica vlade.
Tada, kada je slučaj Železare bio aktuelan, kaže, Srbija je prošla rigoroznu "antidamping" istragu.
Predsednica vlade objašnjava da nema konačne informacije da li je taj proces u vezi Er Srbije uopšte pokrenut, ali ukazuje da njena vlada i resorna ministarstva paze na sve što se tiče državne pomoći.
"Radimo u skladu sa Sporazumom o stabilizaciji i pridruživanju koji zabranjuje državnu pomoć. Ministarstvo privrede i Ministarstvo evropskih integracija, vlada, i ja kao predsednica vlade, pazimo na to", rekla je Brnabićeva.
Slovenačka kompanija Adrija ervejz žalila se evropskim institucijama tvrdeći da kompanija Er Srbija dobija, kako su naveli, prekomernu državnu pomoć što je, ugrožavanjem konkurencije, navodno ugrozilo njihovo poslovanje.
Er Srbija je srpska nacionalna avio kompanija ali u kojoj je 51 odsto vlasnik država, a 49 odsto kompanija iz UAE Etihad ervejz. Prema okvirnom ugovoru o transakciji koji je sa Etihadom potpisan u avgustu 2013. godine, država Srbija se obavezala da bespovratno ulaže u kompaniju Er Srbija naredne tri godine, odnosno do kraja 2016.
Međutim i u budžetu za 2019. godinu, pod stavkom "subvencije privatnim preduzećima" Er Srbija je navedena kao jedno od pedesetak preduzeća koja su korisnici ovih sredstava "za podsticanje privrednog razvoja".
Ministar finansija Siniša Mali tvrdi da država više ne finansira Er Srbiju, i da je tu reč o isplati starih dugova Jat Ervejza koje je država preuzela na sebe, a koji ne mogu da se podvedu pod druge stavke.
Možda je tu problem koji sada pokušava da iskorsti Adrija ervejz, kao i činjenicu da je i tokom 2017. godine Er Srbija finansirana ali kao korisnik državnih sredstava po Strategiji za razvoj turizma. Te godine je aviokompaniji isplaćeno 12 miliona evra iz budžeta.
Nekigh dotacija bilo je i u 2018. godina, jer u medijima je objavljen i Zaključak Vlade Srbije iz novembra te godine, u kome stoji da je Er Srbija iz državne kase dobila nešto manje od 12 miliona evra pokrije gubitke leta Beograd - Njujork u 2017, kao i nepto više od 2 miliona evra za gorivo u 2018.
I ranijih godina Er Srbija je dobijala državnu pomoć, koja nije direktno značila davanje "keša". Recimo državna firma Aerodrom "Nikola Tesla", koji je sada data Francuzima u koncesiju, oprostila je milione evra duga Er Srbiji.
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
Srbija pregazila Dansku i ide na Eurobasket: Blistali Aleksa i Balša, a moglo je i ubedljivije!
Uhapšeno 11 osoba zbog pada nadstrešnice na Železničkoj stanici: Preti im do 12 godina zatvora
Partizan za 55 dana mora da sakupi milione evra: Rasim Ljajić otkrio koliko crno-beli duguju!
Mondo ukrštenica za 21. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!