Simonović je rekao da na konkursu za nastavak izgradnje stanice Prokop mogu da učestvuju svi koji ispunjavaju uslove da rade kapitalni projekat kao što je železnička stanica "Beograd - Centar", poznatija kao Prokop.

Navodeći da na konkursu mogu da učestvuju izvođači iz zemlje i inostranstva, on je istakao da "imamo naše dobre izvođače koji mogu to da završe".

Javni poziv za nastavak izgradnje, koji su Železnice Srbije juče objavile, biće otvoren do 24. februara, a kriterijum za ocenjivanje ponuda biće najniža ponuđena cena.

Javnim pozivom za podnošenje ponuda za prvu fazu radova na rekonstrukciji saobraćajnih kapaciteta u Prokopu predviđen je maksimalan rok za izvođenje radova od 420 dana, odnosno 18 meseci, izjavio je generalni direktor srpskih železnica i dodao da će posao biti finansiran kuvajtskim kreditom od oko 26 miliona evra.

Simonović je objasnio da će, po završetku izgradnje, stara (Glavna) železnička stanica biti izmeštena iz centra, a kroz Prokop će prolaziti lokalni, regionalni i međunarodni putnički vozovi, dok "teretni saobraćaj mora da zaobiđe ovaj deo stanice i ići će preko Pančevačkog mosta".

Železnice su juče saopštile da se završetkom izgradnje beogradskog železničkog čvora "stvaraju pretpostavke za uspešnu realizaciju projekta 'Beograd na vodi', koji je od izuzetnog značaja za celu Srbiju".

Izgradnja Prokopa je počela 1977. godine, ali je prekinuta 1980. zbog nedostatka novca. Radovi su nastavljani u nekoliko navrata tokom osamdesetih i devedesetih, da pi posle 2000. bilo raspisano nekoliko tendera i sklapani i raskidani ugovori sa domačim i stranim izvođačima.

Radovi na celokupnom Beogradskom železničkom čvoru, čiji je Prokop deo, sa prekidima traju 37 godina i u njih je dosad uloženo više od milijardu evra.