Za 15 meseci roditeljski telefon primio je više od 4.000 poziva, a najčešća su pitanja u vezi sa ponašanjem dece. ''Širok je spektar tema zbog kojih nas roditelji pozivaju, a najčešća pitanja su u vezi sa ponašanjem dece'', rekla je Tanjugu koordinatorka "Roditeljske linije" Željka Burgund.

Prema njenim rečima, roditelji imaju mnoga pitanja vezana za malu decu - zašto se tako ponašaju, da li je to uobičajno... ali i različite dileme kada su u pitanju adolescenti.

Kako kaže, interesuju se u najvećem broju slučajeva, kako da se postave kada roditeljski autoritet više ne funkcioniše.

''To su uobičajne teme i pitanja. Roditeljske svakodnevne dileme koje pokušavamo, zajedno sa njima, u toku razgovora, da pojasnimo, otklonimo i usmerimo ih u zavisnosti od problema'', rekla je Burgund.

Ističe i da se roditelji javljaju zbog teških tema kao što su nasilje u porodici, situacija sa decom nakon razvoda braka...

Roditelji se javljaju i zbog zlostavljanja od strane dece, bolesti zavisnosti koji remete porodičnu dinamiku i predstavljaju ozbiljnu poteškoću za funkcionisanje cele porodice...

Podsetila je da je reč o relativno novoj usluzi - telefonskoj savetodavnoj usluzi za podršku roditeljstvu.

''Počeli smo sa radom 2016. godine i evo sada, nešto više od godinu dana aktivnosti, možemo da kažemo da imamo sliku roditeljskih potreba u Srbiji'', rekla je Burgund.

Prema njenim rečcima, svi koji požele da se posavetuju, informišu, edukuju mogu da pozovu broj 0 800 007 000, od 17 do 20 sati, a poziv je besplatan iz svih delova Srbije.

Dodaje da sa roditeljima razgovara 25 savetnica, eksperata u oblasti socijalne i dečije zašte.

''Reč je o stručnjacima sa iskustvom u radu sa porodicom, roditeljima i decom koji su izabrani po specifičnom konkursu, a bilo je neophodno da prođu još jedan set obuka da bi mogli da rade na savetodavno telefonskoj liniji'', rekla je Burgund dodajući da su savetnici posvećeni da na što bolji način odgovore potrebama onih koji pozivaju.

Ona je ponovila i da je cilj projekta, koji traje dve godine, da se provere potrebe građana za tom vrstom usluga.

Inače uslugu vodi Centar za zaštitu odojčadi, dece i omladilne iz Beograda, institucija sa tradicijom dugom 150 godina u radu i brizi o deci i porodici, sa strateškim partnerom - kancelarijom Unicefa u Beogradu.

Burgund je najavila i da će Roditeljski telefon 30. avgusta organizovati okrugli sto sa ciljem da se roditelji pitaju šta im je potrebno da usluga bude funkcionalnija, ali i kako da se bolje zaštite deca, odnosno, kako da reaguju škola, porodica i društvo, sve u interesu veće bezbednosti i srećnijeg detinjstva.

''Pozvali smo naše saradnike, druge sos linije, Nacionalnu dečiju liniju, SOS telefon za podršku porodicama koje trpe nasilje, SOS telefon Ministarstva telekomunikacija, prosvetin SOS...'', rekla je Burgund dodajući da će sagovornik na okruglom stolu biti novoosnovana Nacionalna asocijacija roditelja i nastavnika Srbije.

Ovo svako dete treba da čuje

Ovo NIKAD nemojte da priznate deci