Donje Podunavlje i istočna Srbija neotkriveni su turistički raj koji ima veliki potencijal, izjavio je danas šef delegacije EU u Srbiji Sem Fabrici, dodajući da će se u naredne tri godine raditi da se ta turistička destinacija predstavi Evropi, ali i ostatku Srbije.

Na Međunarodnom sajmu turizma u Beogradu, gde je bio sa predsednikom Aleksandrom Vučićem i gde je obeležen početak projekta "EU za kulturno nasleđe i turizam", Fabrici je ocenio da je taj projekat veoma značajan za opšstine u tom delu delu zemlje i naveo da će se u naredne tri godine raditi na predstavljanju tog dela Srbije kao turističke, kulturne i destinacije za ljubitelje vina.

Fabrici je dodao i da već četiri godine živi u Srbiji i da je to divna zemlja koja ima jedinstven turizam.

"Srbija je izradila strategiju razvoja turizma od 2016. do 2025. godine i mi iz EU smo srećni što možemo da finansiramo projekat koji će se realizovati za razvoj srpskog turizma u vrednosti od 15 miliiona evra. Zahvalio je Ministarstvu za evrposke integracije i Ministarstvu za trgovinu, turizam i telekomunikacije, kao i Nemačkoj razvojnoj saradnji (GIZ) koja ralizuje projekat i predstvlja nemačku vladu koja učestvuje sa 10 odsto u realizaciji projekta.

"Ovaj projekat se sastoji iz niza aktivnosti za podizanje kapaciteta nadležnog ministarstva za sprovođenje strategije", dodao je Fabrici.

Naveo je da je druga aktivnost usmerena na istočnu Srbiju i Donje Podunjavlje i precizirao da će od 15 miliona evra 10 biti izdvojeno za oživljavanje bisera tog regiona "rimske i srednjovekovne Srbije", pre svega Feliks Romulijane kod Zaječara.

Kulturno nasleđe Srbije je jedinstveno i tu smo da pomognemo da se ojača, rekao je Fabrici i dodao da je od kako je rekonstruisana Golubačka tvrđava bilo više od 150.000 posetilaca iz celog sveta.

GOLUBAČKA TVRĐAVA

"Istočna Srbija nije samo bogato kulturno nasleđe već i božanstvena priroda, to je i region vina, tako da planiramo i finansijski da pomognemo Rajačke Pimnice, koje neguje kulturu vina. Pružićemo tako svim turistima mogućnost ne samo da prespavaju već i da uživaju u svim vinskim čarima ovog kraja", rekao je Fabrici.

PROČITAJTE MONDO REPORTAŽU O RAJAČKIM PIMNICAMA: Srpska Burgundija - blago koje nestaje! (FOTO,VIDEO)

Treći element projekta je usmeren na ekonomski razvoj i spregu turizma i lokalnih biznisa, zbog čega će biti organizovan grant od 1,5 miliona evra koji je namenjen lokalnim preduzetnicima sa inovativnim idejama u turizmu.

Otpravnica poslova u ambasadi Nemačke u Beogradu Dorotea Gizelman je izrazila zadovoljstvo što GIZ sprovodi projekat za razvoj srpskog turizam, podsetivši da se navršava 20 godina nemačko-srpske razvojne saradnje i da je u prethodnom periodu u fokusu bila saradnja na jačanju konkurentnosti privrednog sektora, ali i stvaranju boljih uslova za život stanovništva.

Ona je rekla da voli da putuje po Srbiji i da je posetila Đerdapsku klisuru i njene znamenitosti i dodala da je istočna Srbija izuzetno bogat region.Guzelman je posebno pomenula značaj digitalizacija koja postaje važna i u turističkoj privredi.

"Naš opšti cilj je pružanje podrške Srbiji na putu ka EU", zaključila je Gizelman.Ina?e, "EU za kulturno nasleđe i turizam" je deo kampanje i projekta "#EUzatebe", koji je usmeren razvoju turizma kao značajnog privrednog potencijala za ekonomski razvoj istočne Srbije i Donjeg Podunavlja.

FABRICI: 10 MILIONA EVRA ZA FELIKS ROMULIJANU I TVRĐAVU KLADOVU

Ministar Rasim Ljajić je rekao da je Donje Podunavlje deo Srbije koji je najmanje iskorišćen kao turistički resurs, iako poseduje velike potencijale. Dodao je da su u tom delu Srbije beleže negativni demografski trendovi i izrazio nadu da će razvoj turizma to moći da zaustavi, uz napomenu da će nakon realizacije ovog projekta istočna Srbija imati sedam značajnih lokaliteta.

''Na tako malom prostoru nigde nećete moći da nađete toliko ozbiljnih kulturnih lokaliteta. Od 45 projekata, koliko je Vlada Srbija planirala u turizmu u ovoj godini, osam se odnosi na Dunav i Podunavlje'', rekao je Ljajić .

Govoreći o značaju projekta ''EU za kulturno nasleđe i turizam'' ukazao je da 40 odsto turista prilikom odabira destinacije ističe da ih bira upravo zbog kulturnog nasleđa.