Tri rešenja kad vas izda akumulator

Koraci su jednostavni ali se morate držati redosleda koraka

Iako se o akumulatorima najviše priča zimi, oni umeju da neprijatno iznenade i u letnjim mesecima. Posebno ako vam je akumulator "pri kraju", a vi ste negde stali na kratko i samo ugasili motor, dok su ostali potrošači ostali uključeni. Već posle 15 minuta se može desiti da auto ne može da upali.

Najelegantnije rešenje je punjenje akumulatora povezivanjem na punjač. Međutim, ono traje i do deset sati i podrazumeva skidanje akumulatora, koji često nije lako pristupačan.

Postoji šansa da ćete automobil moći da upalite "na gurku". Postupak je jednostavan. Vozač treba da da kontakt i ubaci menjač u "drugu". Zatim jedna ili dve osobe treba da auto poguraju nekoliko desetina metara. Kada vozilo dobije na brzini oko 15 km/h, puštanjem kvačila bi trebalo da se startuje motor.

Ovaj način paljenja je rezervisan, prvenstveno, za automobile starije generacije, koji imaju klasičan, ručni menjač.

Ako automobil ne upali iz drugog ili trećeg pokušaja, nemojte nastaviti jer kaiš može da prezupči i ošteti bitne komponente u motoru. Zato ili pozovite šlep službu ili probajte da startujete motor pomoću kablova.

Ovo je moguće uraditi na svim akumulatorima, ali povedite računa da li automobil, koji je ostao bez struje, ima start-stop sistem automatskog gašenja. Kod ovih modela potrebno je kablove povezati na tačno određeno mesto, pa je potrebno konsultovati uputstvo za upotrebu, kako ne bi došlo do oštećenja pomenutog sistema.

Ako automobil nema primenjenu start-stop tehnologiju, uputstvo je univerzalno.

Treba dovesti automobil sa "zdravim" akumulatorom tako da se akumulatori mogu povezati kablovima. Kvalitet kablova za paljenje je veoma bitan. Najjednostavniji metod da utvrdite da li su dobri jeste njihova težina. Što su teži, to bi trebalo da su bolji.

Napravite sami kablove za paljenje

Redosled je sledeći:

Ugasite donorski motor, kao i sve potrošače (klima, svetla, grejači, radio…).

1. Prvo povežite crveni (pozitivni) kraj kabla na pozitivni pol praznog akumulatora.

2. Drugi kraj zakačite na pozitivni pol "zdravog" akumulatora.

3. Zatim povežite štipaljku crnog (negativnog) kabla na negativni pol akumulatora koji daje struju.

4. Na kraju, drugi kraj crnog kabla treba povezati na neki od metalnih delova karoserije ili na blok motora automobila čiji je akumulator "umro". Moguće je da postoji i posebno mesto, koje je proizvođač vozila markirao za ovaj priključak. Priključivanje kabla na negativni pol akumulatora može dovesti do varničenja, pa se ne preporučuje.

5. Nakon što ste sve lepo povezali, startujte donorski automobil (drugi i ne možete, zar ne?). A zatim i problematični.

U slučaju da je "zdravi" akumulator preslab za startovanje drugog vozila, nagazite papučicu gasa na oko 3.000 obrtaja u minutu.

6. "Mrtvi" automobil startujte normalno.

7. Ako je sve prošlo kako treba, ugasite motor pomoćnog vozila i skinite kablove obrnutim redosledom 4-3-2-1.  

Evo i ilustracije:

Automobil sa problematičnim akumulatorom bi nakon paljenja trebalo voziti barem 20 minuta po putu sa što manje stajanja sa isključenim potrošačima.

Nakon svega, proverite kada ste kupili akumulator. Ako je prošlo više od pet godina, zreo je za zamenu.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Iako se o akumulatorima najviše priča zimi, oni umeju da neprijatno iznenade i u letnjim mesecima. Posebno ako vam je akumulator "pri kraju", a vi ste negde stali na kratko i samo ugasili motor, dok su ostali potrošači ostali uključeni. Već posle 15 minuta se može desiti da auto ne može da upali.

Najelegantnije rešenje je punjenje akumulatora povezivanjem na punjač. Međutim, ono traje i do deset sati i podrazumeva skidanje akumulatora, koji često nije lako pristupačan.

Postoji šansa da ćete automobil moći da upalite "na gurku". Postupak je jednostavan. Vozač treba da da kontakt i ubaci menjač u "drugu". Zatim jedna ili dve osobe treba da auto poguraju nekoliko desetina metara. Kada vozilo dobije na brzini oko 15 km/h, puštanjem kvačila bi trebalo da se startuje motor.

Ovaj način paljenja je rezervisan, prvenstveno, za automobile starije generacije, koji imaju klasičan, ručni menjač.

Ako automobil ne upali iz drugog ili trećeg pokušaja, nemojte nastaviti jer kaiš može da prezupči i ošteti bitne komponente u motoru. Zato ili pozovite šlep službu ili probajte da startujete motor pomoću kablova.

Ovo je moguće uraditi na svim akumulatorima, ali povedite računa da li automobil, koji je ostao bez struje, ima start-stop sistem automatskog gašenja. Kod ovih modela potrebno je kablove povezati na tačno određeno mesto, pa je potrebno konsultovati uputstvo za upotrebu, kako ne bi došlo do oštećenja pomenutog sistema.

Ako automobil nema primenjenu start-stop tehnologiju, uputstvo je univerzalno.

Treba dovesti automobil sa "zdravim" akumulatorom tako da se akumulatori mogu povezati kablovima. Kvalitet kablova za paljenje je veoma bitan. Najjednostavniji metod da utvrdite da li su dobri jeste njihova težina. Što su teži, to bi trebalo da su bolji.

Napravite sami kablove za paljenje

Redosled je sledeći:

Ugasite donorski motor, kao i sve potrošače (klima, svetla, grejači, radio…).

1. Prvo povežite crveni (pozitivni) kraj kabla na pozitivni pol praznog akumulatora.

2. Drugi kraj zakačite na pozitivni pol "zdravog" akumulatora.

3. Zatim povežite štipaljku crnog (negativnog) kabla na negativni pol akumulatora koji daje struju.

4. Na kraju, drugi kraj crnog kabla treba povezati na neki od metalnih delova karoserije ili na blok motora automobila čiji je akumulator "umro". Moguće je da postoji i posebno mesto, koje je proizvođač vozila markirao za ovaj priključak. Priključivanje kabla na negativni pol akumulatora može dovesti do varničenja, pa se ne preporučuje.

5. Nakon što ste sve lepo povezali, startujte donorski automobil (drugi i ne možete, zar ne?). A zatim i problematični.

U slučaju da je "zdravi" akumulator preslab za startovanje drugog vozila, nagazite papučicu gasa na oko 3.000 obrtaja u minutu.

6. "Mrtvi" automobil startujte normalno.

7. Ako je sve prošlo kako treba, ugasite motor pomoćnog vozila i skinite kablove obrnutim redosledom 4-3-2-1.  

Evo i ilustracije:

Automobil sa problematičnim akumulatorom bi nakon paljenja trebalo voziti barem 20 minuta po putu sa što manje stajanja sa isključenim potrošačima.

Nakon svega, proverite kada ste kupili akumulator. Ako je prošlo više od pet godina, zreo je za zamenu.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Iako se o akumulatorima najviše priča zimi, oni umeju da neprijatno iznenade i u letnjim mesecima. Posebno ako vam je akumulator "pri kraju", a vi ste negde stali na kratko i samo ugasili motor, dok su ostali potrošači ostali uključeni. Već posle 15 minuta se može desiti da auto ne može da upali.

Najelegantnije rešenje je punjenje akumulatora povezivanjem na punjač. Međutim, ono traje i do deset sati i podrazumeva skidanje akumulatora, koji često nije lako pristupačan.

Postoji šansa da ćete automobil moći da upalite "na gurku". Postupak je jednostavan. Vozač treba da da kontakt i ubaci menjač u "drugu". Zatim jedna ili dve osobe treba da auto poguraju nekoliko desetina metara. Kada vozilo dobije na brzini oko 15 km/h, puštanjem kvačila bi trebalo da se startuje motor.

Ovaj način paljenja je rezervisan, prvenstveno, za automobile starije generacije, koji imaju klasičan, ručni menjač.

Ako automobil ne upali iz drugog ili trećeg pokušaja, nemojte nastaviti jer kaiš može da prezupči i ošteti bitne komponente u motoru. Zato ili pozovite šlep službu ili probajte da startujete motor pomoću kablova.

Ovo je moguće uraditi na svim akumulatorima, ali povedite računa da li automobil, koji je ostao bez struje, ima start-stop sistem automatskog gašenja. Kod ovih modela potrebno je kablove povezati na tačno određeno mesto, pa je potrebno konsultovati uputstvo za upotrebu, kako ne bi došlo do oštećenja pomenutog sistema.

Ako automobil nema primenjenu start-stop tehnologiju, uputstvo je univerzalno.

Treba dovesti automobil sa "zdravim" akumulatorom tako da se akumulatori mogu povezati kablovima. Kvalitet kablova za paljenje je veoma bitan. Najjednostavniji metod da utvrdite da li su dobri jeste njihova težina. Što su teži, to bi trebalo da su bolji.

Napravite sami kablove za paljenje

Redosled je sledeći:

Ugasite donorski motor, kao i sve potrošače (klima, svetla, grejači, radio…).

1. Prvo povežite crveni (pozitivni) kraj kabla na pozitivni pol praznog akumulatora.

2. Drugi kraj zakačite na pozitivni pol "zdravog" akumulatora.

3. Zatim povežite štipaljku crnog (negativnog) kabla na negativni pol akumulatora koji daje struju.

4. Na kraju, drugi kraj crnog kabla treba povezati na neki od metalnih delova karoserije ili na blok motora automobila čiji je akumulator "umro". Moguće je da postoji i posebno mesto, koje je proizvođač vozila markirao za ovaj priključak. Priključivanje kabla na negativni pol akumulatora može dovesti do varničenja, pa se ne preporučuje.

5. Nakon što ste sve lepo povezali, startujte donorski automobil (drugi i ne možete, zar ne?). A zatim i problematični.

U slučaju da je "zdravi" akumulator preslab za startovanje drugog vozila, nagazite papučicu gasa na oko 3.000 obrtaja u minutu.

6. "Mrtvi" automobil startujte normalno.

7. Ako je sve prošlo kako treba, ugasite motor pomoćnog vozila i skinite kablove obrnutim redosledom 4-3-2-1.  

Evo i ilustracije:

Automobil sa problematičnim akumulatorom bi nakon paljenja trebalo voziti barem 20 minuta po putu sa što manje stajanja sa isključenim potrošačima.

Nakon svega, proverite kada ste kupili akumulator. Ako je prošlo više od pet godina, zreo je za zamenu.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.