Tunel će biti 45 metara visok, 36 metara širok i 1,7 kilometara dug, a biće prokopan kroz poluostrvo Stad na zapadnoj obali Norveške, javlja ruski državni medij RT.

Predviđeno je da kroz tunel mogu da prođu brodovi do 16.000 tona nosivosti i gazom do 12 metara.

"Tunel će obezbediti bezbedan prolaz oko Stada i tako postaviti temelj za industrijski razvoj regiona, a biće i svetska turistička atrakcija. Izgradnjom tunela više transporta biće preusmereno sa puteva na more", rekao je poslanik Bjorn Lodemel.

Tunel će omogućiti da do 120 brodova mirno prođu ispod planine umesto da plove po opasnim morskim vodama mora Stadhavet u regionu u kojem se godišnje zabeleži 100 olujnih dana.

Najmanje 33 ljudi je poginulo u tom kraju od završetka Drugog svetskog rata.

"Ideja o izgradnji tunela za brodove nije nova i o njoj se razgovara više od 100 godina. Prvi planovi napravljeni su još 1870-tih godina, a Stad je vekovima poznat kao problematično područje. Istoričari su zabeležili da su Vikinzi vukli svoje brodove na obalu umesto da rizikuju uzburkano more Stadhavet", navodi se na sajtu "Visit Norway" (Posetite Norvešku).

Norveška obalska služba (NCA) će svoje nalaze predočiti Ministarstvu saobraćaja u maju 2017. godine, kaže projekt menadžer za izgradnju tunela Terje Andreasen.

Izgradnja tunela bi mogla da traje i 10 godina, a u potpunosti će je finansirati Vlada Norveške, koja je već odvojila 117 miliona dolara za ispitivanje koje sprovodi NCA.

Norveška je svetski lider u gradnji tunela i u toj državi je i Lardal, najduži drumski tunel na svetu, koji se nalazi u zapadnom regionu Bergen i dug je 24,5 kilometara.

Čudo na severu Evrope - TUNEL ISPOD MORA