Adaptivni tempomati su sve češća automobilska opcija. Oni omogućavaju vozačima da krstare putevima uz automatsko održavanje zadate brzine, ali i držanje rastojanja u odnosu na vozila ispred, odnosno automatskog ubrzavanja i kočenja. Uz to, mnoga vozila imaju i opciju "držanja trake", pa vozači ne moraju ni koriste volan.
Ipak, vozač mora da bude u svakom trenutku svestan situacije i da drži ruke na volanu. U slučaju da ih skloni, automobil upozorava vozača, a ako ne dobije "odgovor" – da vozač vrati ruke na volan, asistencija se isključuje, a u nekim slučajevima vozila i kreće samo da usporava.
Jedan od takvih sistema je i Nisanov ProPilot, koji je dobio unapređenu verziju koja će omogućiti vozačima vožnju na autoputu "bez ruku" uz ranije podešenu rutu na navigacionom uređaju.
Zahvaljujući sistemu ProPilot 2.0 sada se može voziti autoputem bez ruku na volanu, ali samo dok je vozilo u jednoj traci.
Sistem ima mogućnost promene trake, odnosno prestizanja, ali tada vozač mora da vrati ruke na volan i aktivira pokazivač pravca.
Kako bi sve ovo postiglo automobil koristi kombinaciju kamera, radara, sonara, satelitske navigacije i 3D HD mapa.
Jedna od kamera je namenjena za praćenje aktivnosti vozača.
Nova verzija ProPilota prvo će biti dostupna na japanskom tržištu od jeseni. Prvi model je Nisanov sedan Skajlajn.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagramstranicama.