• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KAKO DA REŠITE DILEMU - POPRAVLJATI KOLA ILI KUPITI NOVA?! 10 znakova koji pokazuju da vaš automobil NE MOŽE VIŠE!

Autor Jelena Bojić Obradović

Ako je došao trenutak da razišljate da li da popravljate automobil ili da kupite novi, onda ovih 10 stvari treba da znate.

 kola na parkingu Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Možda vam je već neko vreme jasno da vaš stari automobil nije u pravoj funciji i da u njemu zapravo životarite "od tehničkog do tehničkog" s dobrim pripremama pre toga i krpljenjem svega gde "curi". Ali među našim vozačima  zapravo i nema puno onih koji mogu da priušte potpuno nove automobile, pa smo većinom osuđeni na to što imamo, bar dok se ne sakupi koja "hiljada" za malo noviji polovnjak.

Dotad se popravlja uglavnom ono nužno i barata s jeftinim dijelovima, na estetiku lima se više i ne obraća puno pažnje, ali tu je i važnije: pitanje komfora vožnje i posebno sigurnosti jer je sve manje ugodno da se vozi automobil koji ispušta čudnu buku, zanosi ili troši previše, kao i činjenica da sve učestalije zovete vašeg mehaničara...

Možda će vas zanimati

Stigao je, dakle, trenutak kad treba da odlučite da li ćete nastaviti da popravljate auto dalje, ili je vreme da ga se rešite.

Čak i ako ste zbog silnih zajedničkih godina već sentimentalno vezani za automobil, bez obzira na njegove sve češće "bube", manite se toga, jer na kraju uvek se sve završava na pitanju "para". Zato vam dajemo pregled znakova koji ukazuju na to da vaš automobil posustaje kao i nekoliko saveta koji će vam pomoći da donesete odluku - popravljati ili potražiti noviji...

Trza pri kretanju i zaustavljanju

Ako je ovo u pitanju, odmah treba znati da je u pitanju je prenos, a sve popravke u vezi toga su skupe. Tako ako primetite da kod ubrzavanja ili kočenja tokom vožnje automobil trza ili podrhtava, a sve popraćeno neugodnom škripom ili neobičnim zvukovima, verovatno je vreme da se pomirite s tim da "nešto definitivno nije u redu" i pokušate da potražite bolji automobil.

Primetili ste koroziju

Pojava rđe je znak za uzbunu jer se brzo širi i što se pre sanira tim bolje. Međutim, zavisno od količine zahvaćenih područja, taj problem se prečesto ignoriše jer je reč o jeftinom zahvatu.

Hemikalije koje se stavljaju na puteve tokom zime izjedaju boju i lim. Kada rđa krene, brzo se širi. Propuštanje vode takođe ima tendenciju da nanese veliku štetu, jer voda koja ostaje na skrivenim mestima u karoseriji uzrokuje koroziju. Oba problema treba temeljno razmotriti kako bi se procenilo kolika se šteta dogodila.

Curenje tečnosti

Slično kao i ljudsko telo, automobil zahteva tečnosti da bi funkcionisao. Ako morate svaki mesec da dopunite bilo koju od vitalnih tečnosti u vašem automobilu – rashladnu, ulje u motoru, ulje za kočnice, ili tečnost za servo upravljač, onda je samo pitanje kad će, a ne hoće li sistem kapitulirati. Ne možete tako doveka...

Možda će vas zanimati

Povećani troškovi

Kada ste kupili na primer SUV sa živahnim turbo benzincem možda cene goriva nisu bile visoke kao danas. Sada već samo točenje goriva kvari vašu financijsku situaciju i narušava kućni budžet pa bi trebalo da razmislite je li taj automobil i dalje baš najbolja opcija za vas, ili da možda potražite nešto štedljivije, a na ovom još zaradite novac dok depresija nije došla na najniže grane.

Cena popravki

Pre nego što potrošite veliki novac na generalku motora ili na skupu zamenu nekog vitalnog dela automobila zapitajte se za koliko biste ga mogli prodati dok je još u pogonu i možete li kombinovati prihod od prodaje s novcem koji bih inače potrošili na popravke da kupite noviji i pouzdaniji automobil? Jednostavno: na primer auto vam vredi 10.000 evra, a popravka 3.500 evra, a auto ima već 250.000 km, zapitajte se prvo biste li za još 3.000 evra mogli kupiti noviji auto s manje kilometara...

Lampice, lampice...

Najraniji znak istrošenog automobila pojavljuje se na kontrolnoj ploči. Sva ta mala upozoravajuća svetla su važna, a njihovo zanemarivanje moglo bi da dovede do još problema. Ne ignorišite ih! Ako vam svetli lampica "check engine" kontrole motora trebalo bi da što pre odvezete auto kog svog mehaničara. Ako je svetiljka pritiska ulja upaljena najbolje da odmah stanete. Ako se više lampica učestalo pali - potražite drugi automobil.

Kilometraža i garancija

Fabrička garancija donosi mir, nedvosmisleno je. Ako ste kupili auto s proširenom garancijom još bolje, ali svakako čitajte sitna slova kod osnovne garancije. Na primer pet godina traje garancija, ali proverite i nakon koliko kilometara se ona završava. Na primeri 5 godina ili 150.000 kilometara. Ako puno vozite i toliko ste napravili u četiri, garancija vam je istekla. Pitanje je hoćete li doplatiti produženu garanciju ili ipak potražiti drugi automobil.

Dim iz auspuha

Plavi dim koji dolazi iz isduvne cevi znači da vaš automobil troši ulje, ako se pojavljuje beli znači da u motor dolazi rashladna tečnost i nje to samo isparavanje kondenza u isduvnom sistemu (kako temperatura raste tako voda isparava) što je bezazleno. Crni dim kod benzinca je znak da izgara previše goriva pa proverite filtar vazduha, a mogući su i ozbiljniji problemi. Možete sve to ignorisati i nastaviti da dodajete bilo koju tekućinu u motor kako biste i dalje vozili , ali ne zadugo, a ako ne učinite niti jedno, rezultiraće dimom koji će se početi skupljati ispod haube - onda je vreme za skupu popravku ili novi automobil.

Preskakanje servisnih intervala

Redovno podmazivanje motora vašeg automobila ključ je održavanja. Preskakanje redovnog održavanja može na kraju da uzrokuje da bregasto pogonska osovina vašeg automobila više nije sinhronizovana s klipovima, što dovodi do zvuka ‘kucanja‘ koji je znak da nešto ozbiljno nije u redu. To znači skuplji kvar i obično je vreme da u ovom trenutku počnete da štedite za novi motor.

"Pospani" menjač

Ako je reč o ručnom menjaču nepreciznije izmene i sporiji hod kod izmena onda je u pitanju manji problem. Mehanika se jeftinije popravlja, ali ako imate automatik koji pritom ima sve sporije reakcije to je znak da je pri kraju. Kad više ni ne menja brzine, pred vama je još tek nekoliko kilometra i neizbežna kapitulacija menjača. Popravka je skupa i vreme je za drugi automobil.

(MONDO/Jutarnji list)

Pročitajte i ovo:

Tagovi

Komentari 3

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Pajser

Pa gotovo svaki noviji auto enormno troši ulje u poređenju sa ranijim mašinama. Npr. na fijatu je normalno 400ml ulja na 1000km.

Miki

Previse naduvana prica po tome auto je za otpad ne za puteve ne opterecujte ljude

J

A kad ne radi ventilacija u autu? Ne duva ni toplo ni hladno ni klima.

special image