• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

VIŠE NEĆETE KUPOVATI NIŠTA SA CENOM KOJA SE ZAVRŠAVA SA 99: Otkrivena istina o najstarijem triku prodavaca

Autor Ivana Lazić

Prema određenim istraživanjima, pokazalo se da roba koja je označena cifrom 99, po pravilu je skuplja od robe koje imaju cenu bez te cifre.

 Trik trgovaca sa cenom koja se završava sa 99 Izvor: Shutterstock/Reddit/screenshot

Bez obzira u koliko prodavnica uđete i koliko god polica da pogledate, jedna cifra vam najčešće upada u oči kada su cene artikala u pitanju. Devet. Čini se da nema cene koja se ne završava ovom cifrom, u stvari, najčešće je to 99.

Istraživanje velikih razmera koje su sproveli profesori Daniel Levi i Avići Snir, na osnovu višegodišnjih podataka prikupljenih iz američkih prodavnica, otkrilo je da potrošači, kada kupuju artikle čija se cena završava na 9, ne samo da nisu uštedeli taj jedan cent, nego su robu u proseku preplatili 18 odsto u odnosu na slične artikle s "normalnim cenama“

Analizirali su cene svega - od sireva, preko grickalica i sokova, supa u konzervi, deterdženata, do toalet papira i šampona, i zaključak je da kada se cena robe završi na devet, po pravilu je skuplja od robe koje imaju cenu bez te cifre.

Naravno, u slučaju određenih namirnica razlike su upadljive – na primer, sokovi čija se cena završava na devet su u proseku 43 odsto skuplji od sokova bez te cifre na kraju, toalet papir je skuplji za 35 odsto, bombone. 28 odsto, papirni ubrusi 23 i sapuni 22,6 odsto.

Niko ne zna kad je i zašto u trgovinu uvedena ta praksa da cene završavaju na 9, ali slična je taktika otkrivena još u reklamama za Macy iz 1880. godine, u kojima su pojedine stvari koštale 1.99 i bile reklamirane kao odlična prilika. Istraživanja danas pokazuju da su među cenama koje završavaju s devetkama najčešće 9.99, slede zatim 9, pa 9.95 te 4.99.

Neka druga istraživanja pokazuju da trgovci zaokružuju cene na 99 u slučajevima kada nešto poskupe kako bi minimizirali uticaj na potrošače, dok pri snižavanju cene proizvoda idu na neke druge cifre.

(MONDO)

Pročitajte i ovo:

Komentari 10

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

vojnik

A kako da se plati taj sitniš iza zareza?? Zaokružuju na prvu veću! Prevarantska posla!

Svetislav

Posredno se forsira izbacivanje papirnog novca i veća kontrola. U trenutku kad ovo čitate moćnici čine sve da kriptovalute postanu nešto odvratno i ne vredno pažnje i poverenja, čak su se i (tek sada) setili da mogu da postoje državne kriptovalute i to se sada izglasava u EU. Ljudi ...... sistem kako znate i umete jer odosmo u ropstvo sa nestajanjem papirnog novca.

llll

Ja sam trgovac 30 godina i nikada ne stavljam te ja..rske cene. Te fore samo pale još kod nas sa 99 a u svetu je to odavno zastarela fora. Prodavci koji imaju takve cene, ja ih izbegavam i smatram da onis a takvim cenama ne poštuju kupce, da ih smatraju debilima. Ono što ja prodajem nije roba koja mora da ide na cene 13, 152, 1034 itd. ja zaokružujem na 200, 300,1100, 2000 itd.

special image