Pre nekoliko dana Beograđanka je u jednom marketu kupila pavlaku i doživela je šok kad ju je otvorila kod kuće. Na površini se nalazila buđ iako mlečnom proizvodu nije istekao rok. Poslala je mejl na adresu prodavnice kako bi zaposlene obavestila da artikal nije bio ispravan. Samo je imala cilj da zaštiti ostale potrošače a onda ju je odgovor iznenadio. Naveli su da nije moguće da se pomenuta situacija dogodila.
"Zaista u mejlu nisam ništa tražila i samo sam želela da ih upozorim da treba da sklone ostala pakovanja kako se niko ne bi našao u situaciji u kojoj sam ja bila. Pavlaku sam, uz druge proizvode, kupila na putu od posla do kuće i prodavnica mi je bila daleko kako bih vratila proizvod", započela je Beograđanka razgovor za MONDO.
Istakla je da je tad pomislila da može još nekom da se desi da da novac za pavlaku i da na kraju ne može da je jede niti da je vrati jer mu je prodavnica daleko.
"Imala sam dobru nameru, a onda sam se šokirala kad sam dobila odgovor da nije moguće da je u njihovoj prodavnici kupljena takva pavlaka. Takav odgovor sam dobila iako sam im poslala fotografiju na kojoj se nalazi pavlaka kao i fotografiju računa na kom se vidi da je kupljena kod njih", nastavila je priču naša sagovornica.
Prema njenim rečima, nakon toga im je poslala mejl u kom je napisala da nije u redu da je optužuju da ne iznosi istinu naročito jer ništa nije tražila.
"Nije postojao nijedan razlog da pomisle da sam lagala jer, ponavljam, ništa nisam od njih tražila sem da zaštite druge potrošače", zaključila je razgovor Beograđanka za MONDO.
Odgovor Udruženja za zaštitu potrošača Efektiva
Dejan Gavrilović iz Udruženja za zaštitu potrošača Efektiva objasnio je za naš portal da prodavnica najverovatnije nije mogla da prizna da je to istina kako ne bi ostavila pisani trag.
"Taj pisani trag bi mogao da im uzrokuje veće probleme. Oni najverovatnije u takvim slučajevima uzmu proizvod, prekontrolišu ga i sklone ga. Jednostavno oni ne mogu da priznaju da problem jeste postojao. U takvim slučajevima kupac može da obavesti inspekciju kako bi se izvršila provera da se vidi da li još ima sličnih stvari", kazao je Gavrilović.
Naš sagovornik savetuje kupce koji se nađu u sličnim situacijama da se svakako prvo obrate prodavnici, ali obavezno i inspekciji. U zavisnosti od slučaja kupac se obraća veterinarskoj, sanitarnoj ili tržišnoj inspekciji.
U kojim slučajevima se kupac obraća veterinarskoj inspekciji?
Iz Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede su za MONDO objasnili da građani svaku sumnju na bezbednost ili kvalitativnu ispravnost hrane mogu da prijave nadležnoj veterinarskoj inspekciji kako bi inspektori u toku vanrednog nadzora mogli preduzeti zakonom propisane korektivne mere.
"Kupci bi trebalo da se obrate veterinarskoj inspekcija kada uoče lošu higijenu, neprijatne mirise, izostanak deklaracije, hranu proteklog roka trajanja ili neprikladno rukovanje hranom od strane zaposlenih. Najbolje bi bilo da kupci kao dokaz prilože fotografije, detaljnije opišu uočenu nepravilnost i dostave fiskalni račun kao dokaz o izvršenoj kupovini", naveli su iz Ministarstva.
Istakli su da veterinarski inspektori po službenoj dužnosti u najkraćem roku izlaze na teren ako ocene da je prijava osnovana.
"Apelujemo na potrošače da hranu koja je propisno deklarisana kupuju na mestima koja su za to registrovana", zaključili su za MONDO iz Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede.
Kako da se građani obrate veterinarskoj inspekciji?
Građani u svakom trenutku mogu da kontaktiraju Upravu za veterinu, Odeljenje veterinarske inspekcije na telefon 011/260-56-30 odnosno na imejl adresu vetinspekcija@minpolj.gov.rs.
U kojim slučajevima se kupac obraća sanitarnoj inspekciji?
Iz Ministarstva zdravlja Republike Srbije su za MONDO naveli da se predstavke sanitarnoj inspekciji najčešće odnose na nehigijenu.
"Potrebno je da građani u slučaju pritužbi navedu problem koji su uočili, tačan naziv i adresu objekta. Fotografija i snimak nisu neophodni. Sanitarni inspektor vrši trijažu predstavki prema procenjenom stepenu rizika i vrši inspekcijski nadzor u najkraćem mogućem roku uz obaveštenje podnosiocu predstavke o postupanju", naveli su iz pomenutog Ministarstva.
Kako da se građani obrate sanitarnoj inspekciji?
Kontakt za predstavke i pritužbe građana:
imejl: sanitarna.odeljenje@zdravlje.gov.rs
Dežurni sanitarni inspektor za Grad Beograd, kontakt telefon 011/313-08-86, imejl:sanitarna.beograd@zdravlje.gov.rs.
U kojim slučajevima se kupac obraća tržišnoj inspekciji?
Uloga tržišne inspekcije je da ispita da li trgovac poštuje zakonom propisane obaveze, te, u suprotnom, da odredi mere za otklanjanje utvrđene povrede i da podnese odgovarajuću prekršajnu prijavu (čl. 156 do 159 ZZP). Pored ostalog, to obuhvata da li trgovac:
- pravilno ističe cene i oglašava prodajnu cenu;
- izdaje račun za prodatu robu ili uslugu;
- poštuje propisane obaveze obaveštavanja potrošača;
- obavlja nepoštenu poslovnu praksu;
- poštuje pravila o izlaganju robe, tačnom merenju i isticanju prodajnih podsticaja;
- predaje potrošaču obrazac za odustanak od ugovora na daljinu i ugovora koji se zaključuju izvan poslovnih prostorija;
- pravilno isporučuje robu kod ugovora na daljinu;
- vrši neposredno oglašavanje;
- šalje pošiljke koje potrošač nije naručio;
- u slučaju raskida ugovora o prodaji, vraća potrošaču sav plaćeni iznos najkasnije u roku od tri dana od dana raskida ugovora;
- prima, evidentira, odgovara na reklamaciju;
- vrši specifikaciju računa kod usluga od opšteg ekonomskog interesa;
- uspostavlja kontakt liniju u vezi s priključenjem na distributivnu mrežu, kvalitetom i korišćenjem usluga od opšteg ekonomskog interesa;
- sprovodi meru zaštite kolektivnog interesa potrošača koja je određena rešenjem ministra i dr. Ako utvrdi neku od navedenih povreda, tržišna inspekcija, pored prekršajne prijave, ima ovlašćenje da donese rešenje kojim nalaže trgovcu otklanjanje te povrede, njene posledice ili prestanak takvog ponašanja za ubuduće, kako se navodi na sajtu otvorenavratapravosudja.rs.
Kako da se građani obrate tržišnoj inspekciji?
"Ukoliko želite da podnesete prijavu tržišnoj inspekciji, možete to da učinite preko podnesiprijavu@must.gov.rs. Sektor tržišne inspekcije vrši inspekcijski nadzor nad sprovođenjem propisa u okviru delokruga svoje nadležnosti po službenoj dužnosti, uzimajući u obzir prijave građana, koje su u ovom slučaju inicijativa za pokretanje postupka. U slučaju da prijavljeno nije u okviru nadležnosti Sektora tržišne inspekcije, prijavu ćemo da prosledimo stvarno nadležnom organu uprave, odnosno obavestićemo vas o načinu na koji možete da postupite u zaštiti svojih prava", navodi se na sajtu Ministrastva unutrašnje i spoljne trgovine.
BONUS VIDEO:
"Hajde bolan, skloni se, ćuti više!": Grof žestoko udario na Radeta Bogdanovića
Čukarički pustio menicu Partizanu: Novi problemi u Humskoj, moraju da spreme novac!
Kladionice i kockarnice više neće smeti da se reklamiraju: Silaze sa bilborda i mesta na otvorenom u Srbiji
Bez Miloša Teodosića na Žalgiris: Težak udarac za Zvezdu, a to nije sve!
Mondo ukrštenica za 29. oktobar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!