Radnom grupom predsedava potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

"Ovo je veoma pozitivan napredak, voleo bih kada bi tako bilo i u drugim sektorima", rekao je Kim pošto je čelnicima dve svetske finansijske institucije predočeno dokle se stiglo sa reformama u železničkom sektoru, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Mihajlović je informisala Verheijena i Kima o daljim planovima i do sada urađenom kako bi srpske železnice bile modernizovane.

"Razgovaramo sa sindikatima, imamo puno otežavajućih okolnosti ali u ovom procesu moramo biti jedinstveni kako bismo postavili dobar model i za reformu ostalih javnih preduzeća", rekla je Mihajlović na sastanku u Vladi Srbije kome su prisustvovali i direktori železničkih preduzeća, predstavnici Ministarstva finansija, Ministarstva rada, Ministarstva privrede, sindikata radnika zaposlenih u železničkim preduzećima.

Ona je poručila da je kompletiran zakonski okvir za otvaranje železničkog tržišta koji će omogućiti da se na srpskim prugama pojave i privatni železnički prevoznici, a što će uticati na odluku koje pruge od 800 kilometara nerentabilnih će ostati u upotrebi o čemu će lokalne samouprave i građani biti obavešteni najmanje šest meseci ranije.

"Početkom juna je potpisan prvi takav ugovor sa privatnim prevoznikom za kombinovani prevoz", rekla je Mihajlović i dodala da se 430 kilometara pruga u Srbiji ne koristi decenijama, a da na pojedinim deonicama čak i nema šina pa se sa ukidanjem tih deonica može i odmah početi.

Mihajlović je poručila da su kompletirani spiskovi imovine i definisani viškovi u železničkim preduzećima od čega bi se mogli izmiriti neki istorijski dugovi.

Ona je istakla da će nova Vlada kada bude formirana doneti odluku o nivou otpremnina za višak zaposlenih čime će se stvoriti uslovi za dalju uspešnu reformu Železnica Srbije ne bi li ovo javno preduzeće postalo moderno, efikasno i profitabilno.