Prema uslovima iz paketa pomoći, Savezna Republika Nemačka postala je novi akcionar Lufthanze sa udelom od 20 posto, prenosi portal Berlin spektator.

Nemački vicekancelar i ministar finansija Olaf Šolc rekao je da je odobrenje dobra vest za avio-kompaniju, njene zaposlene i za Nemačku kao poslovnu destinaciju.

"Savezna vlada će sa ovom finansijskom pomoći stabilizovati veliku nemačku kompaniju koja je bila dobrog zdravlja i koja je zbog uticaja korona pandemije ušla u ozbiljne probleme", rekao je Šolc.

Ideja države, kako navodi portal, nije da skupi i stavi na sto sav taj novac koji bi kasnije postepeno otpisivala, već da zaradi puno para kada Lufthanza ponovo počne da se bavi onim što najbolje radi: letenjem.

Ministar ekonomije Peter Altmaier je takođe reagovao na vest ocenivši da Lufthanza sada imala perspektivu i "šansu da se uhvati u koštac sa najvećim izazovom u svojoj istoriji".

Dodao je da udeo Nemačke u Lufthanzi neće trajati ni dan duže nego što je potrebno, i da se Vlada neće mešati u operativne poslove kompanije. Generalni direktor Lufthanze, Karsten Špor izjavio je tih devet milijardi evra nameće veliku odgovornost i da bi sredstva trebalo što pre da budu vraćena poreskim obveznicima.

Paket pomoći od 9 milijardi evra uključuje ogroman zajam državne KfW banke i ulazak Nemačke u vlasništvo kompanije sa udelom od 20 odsto, čime će postati njen najveći akcionar.

Do sada, najveći akcionar je bio nemački milijarder Hajnc Herman Tile, koji protivio ulasku države u Nadzorni odbor. Međutim, kao i večina drugih akcionara, i on je odobrio spasilački paket, što je tržište pozdravilo sa skokom cene akcije za četvrinu.

Ovakvoj "nacionalizaciji" protivio se i deo javnosti, kao i političari u Bavarskoj, i to iz CSU, sestrinske stanke vladajuće CDU Angele Merkel.

Komisija za tržišnu konkurenciju je u četvrtak ranije dala svoj blagoslov paketu pomoći pod uslovom da Lufthanza ustupi konkurenciji slotove (garantovane termine za sletanje/poletanje) u svojim glavnim vazduhoplovnim bazama, u Franfurtu i Minhenu. Vlada u Berlinu je već jednom odbila takav uslov Brisela.

Ovaj sporazum će spasiti puno radnih mesta. Lufthanza trenutno ima 138.000 zaposlenih.

Ali dogovor Berlina i Lufthanze ne prolazi lako ni kod konkurencije. Irska niskotarifna avio-kompanija Rajaner najavila je da će podneti tužbu protiv sporazuma o spasavanju Lufthanze.

Portparol Rajanera je rekao da korona ne može biti izgovor za ignorisanje zakona o konkurenciji.

Irski avio-prevoznik se oseća diskriminisanim jer mora sam da se nosi sa krizom dok će se rivalska Lufthanza izbaviti iz problema uz pomoć države.

U vlasništvu Lufthanza grupa je istoimena avio-kompanije, ali i Ostrijan erlajns, Svis internešenal erlajns, Brasels erlajns i Jurovings.

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.