• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

KUPCI BESNI! ISTI ARTIKLI U PRODAVNICAMA IMAJU RAZLIČITE CENE: Evo kad trgovci mogu da dobiju kazne i do 2 miliona

Autor Ivana Roslavcev Vlajković

U prodavnicama istog imena ili lancu marketa često isti artikli imaju različite cene.

 prodavnica Izvor: Shutterstock/Syda Productions

Mnogi kupci u Srbiji žale se da radnje istog imena ili lanca marketa imaju različite cene istih artikala na različitim lokacijama. Ističu da je reč o namirnicama koje nisu na akciji. Iz Udruženja za zaštitu potrošača navode da cene iste robe ne smeju da se razlikuju ni u paru. 

"Živim na Bulevaru kralja Aleksandra, gde na 200 metara od stana imam jedan veći market. Tu često kupujem kada mi nešto hitno zatreba. Međutim, oko 500 metara dalje imam prodavnicu istog naziva, u kojoj sam primetila da se cene pojedinih proizvoda razlikuju. U bližem i većem marketu pored Bulevara cene nekih artikala više su u odnosu na ovu dalju prodavnicu, koja je dosta manja, a ništa od toga nije na akciji", ispričala je Beograđanka K. A.

Sagovornica je napomenula da razlike u ceni nisu velike. Dodala je da nisu ni zanemarljive. Cene se ne razlikuju samo što se hrane tiče. Druga Beograđanka je ispričala da je uočila da se i cene mastila razlikuju. "Mastilo u jednoj poznatoj radnji bliže centru grada košta 495 dinara, dok sam isto mastilo u istoj radnji na periferiji grada nekoliko dana kasnije našla za 50 dinara jeftinije", ispričala je, piše Kurir.

Marko Dragić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) istakao je da je ovo protivzakonito."Kada je reč o istom artiklu određenog proizvođača u istoj prodavnici ili lancu marketa, ne sme biti razlika u cenama robe ni u jednoj pari, a kamoli u nekoliko dinara. Druga stvar je kada se određeni proizvodi nalaze na sniženjima, ali ukoliko nije istaknuta akcijska cena, ne sme biti razlike. Za ovakve stvari možda bi eventualno opravdanje moglo da bude ako prodavnice posluju po franšizama i da, recimo, nije ceo lanac marketa samo jedan trgovac. Ipak, ako ima i toga, opet ne bi smelo biti razlike u cenama ni minimalno kako ne bi došlo do kvarenja ugleda trgovaca ili do nezadovoljstva i primedbe potrošača", istakao je Dragić.

Kao mogući razlog za razliku u prodajnim cenama istog artikla on navodi kategoriju marketa. "Na primer, do razlike u cenama može doći u mini, super ili hiper marketima, gde se gledaju i površina i udaljenost prodavnice, ali svakako po zakonu i poslovnoj politici ne treba da dođe do toga. Trgovci na tim velikim maržama dobijaju ekstraprofit na onaj dodatni profit i opet sve to ide na štetu potrošača. Oni jesu slobodno tržište i mogu da diktiraju cenu, ali ne u istom lancu marketa", objasnio je sagovornik.

Različita cena na rafu i na kasi

Potrošači se žale i na to da u okviru prodavnice postoji razlika u ceni. Cena artikla na rafu često se razlikuje od one na kasi, odnosno prilikom plaćanja. Uglavnom cena na kasi bude veća. Prema Zakonu o zaštiti potrošača, ukoliko se ovakva situacija prijavi tržišnoj inspekciji, trgovac bi mogao da plati kaznu od 300.000 do 2.000.000 dinara.

(MONDO/Kurir)

Možda će vas zanimati

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image