Sanitarni i higijenski standardi u filijalama podignuti su na najviši nivo, a pojedinačna uputstva razlikuju se u detaljima od banke do banke.

Za ove mere banke su pripremljene od ranije i u skladu sa zakonskim obavezama i internim procedurama imaju adekvatne planove za postupanje u ovakvim situacijama.

Ono što je najvažnije za građane jeste preporuka da u ekspoziture dolaze samo ukoliko je neophodno, poštujući pritom propisane obrasce ponašanja, te da intenzivnije koriste digitalne kanale. Na raspolaganju su im opcije mobilnog i elektronskog bankarstva 24/7, kao i call centri i internet stranice banaka za informisanje.

U skladu sa navodima Svetske zdravstvene organizacije građanima se savetuje da što više koriste bezgotovinske vidove plaćanja, kako bi izbegli dodir sa gotovim novcem.

"U situaciji u kakvoj je danas Srbija, kao i čitav svet, za građane je važno da imaju na raspolaganju pouzdane i bezbedne bankarske usluge. Kao neko ko je u svakodnevnom kontaktu sa svim finansijskim ustanovama, mogu da kažem da je bankarski sektor u Srbiji u potpunosti spreman da tu uslugu pruži“, kaže generalni sekretar Udruženja banaka Srbije Vladimir Vasić.

Što se tiče zaštite zaposlenih u bankama, i tu su preduzete opsežne mere. Najčešće je u pitanju ukidanje sastanaka licem u lice i prelazak na digitalnu komunikaciju, ograničenje službenih putovanja, podizanje higijenskih standarda.

Banke pojedinačno razmatraju opciju rada od kuće, ali tako da to nikako ne utiče na uslugu pruženu klijentima.