• Izdanje: Potvrdi
Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Nov način plaćanja u Srbiji (FOTO, VIDEO)

Kao jedna od vodećih zemalja u regionu, što se prihvatanja novih i mobilnih tehnologija tiče, Srbija će dobiti novi servis za plaćanje - Masterpass.

Kompanija MasterCard u Budimpešti je organizovala Innovation Forum 2016, na kojem se okupilo oko 500 uticajnih ljudi iz razlicitih oblasti finansija, bankarske industrije, IT-ja i mobilne telefonije. Zajednicki, pokušali su da predvide razvoj mobilnih tehnologija u domenu onlajn bankarstva i placanja, koje ce obeležiti narednih pet godina, ali i predstave šta je to što je do sada uradeno na ovim poljima i kako korisnici reaguju na ono što im je trenutno dostupno . Ipak, pre nego što je ponuden odgovor na sva ova pitanja prezentovani su rezultati istraživanja u kojem je ucestvovalo 23.000 ljudi iz više od 20 zemalja, medu njima i Srbija.

Putem video linka na Forum se ukljucio i Stiven Hoking, koji je ohrabrio ovaj i svaki drugi pokušaj inoviranja koji ce olakšati život korisnika i ostaviti im više vremena za njima važnije stvari - porodicu, rad na sebi i druženje. Deo kratkog govora, koji je Hoking održao na MasterCard Forumu pogledajte u videu u nastavku.

#StephenHawking talks what is #Innovation... #MasterCard forum u #Budapest. #MasterCardInnovates

A video posted by MONDO MobIT (@mondo_mobit) on

Istraživanje Uticaj inovacija kompanije Mastercard otkriva da 60 odsto potrošaca u Centralnoj i Istocnoj Evropi vec koristi aplikacije za digitalna placanja, a da ogromna vecina ispitanika (80 odsto) posmatra svoje mobilne uredaje - tablete i telefone - kao željenu alternativu platnim karticama.

Ovim istraživanjem je obuhvaceno 10 razlicitih zemalja Centralne i Istocne Evrope i ono pokazuje da je opšti stav prema digitalizaciji nešto pozitivniji u ovom regionu nego u Zapadnoj Evropi. Vecina potrošaca (preko 70 odsto) su zadovoljni digitalizacijom i imaju bolje mišljenje o uticaju inovacija na društvo od ispitanika u Zapadnoj Evropi. Ispitanici u Srbiji su pokazali visok stepen entuzijazma u pogledu digitalnih tehnologija - 89 odsto njih ocekuje da ce digitalne usluge igrati sve važniju ulogu u svakodnevnom životu, a 63 odsto navodi da inovacije ima pozitivan uticaj na društvo.

Masterpass "stavlja" novac tj. tradicionalne nacine placanja u telefon korisnika, koristeci digitalne servise i omogucavajuci brzo, lako i sigurno placanje. Ovaj servis primenjivace se u Srbiji do kraja 2016. godine i bice razvijan i proširivan novim opcijama. Koristeci Masterpass korisnici nece morati sa sobom da nose novcanik ili kartice, jer ce oni biti s njima, u telefonu - uvek i svuda.

MONDO MobIT

Kompanija Mastercard je vec pokrenula niz uspešnih projekata u celoj Centralnoj i Istocnoj Evropi kako bi se postavile osnove za nove platforme za mobilno placanje. Sada smo došli do tacke u kojoj ne samo da su celokupni platni sistemi, vec i sami potrošaci spremni za pocetak nove ere digitalnih placanja", rekao je Brajan Moris, direktor sektora za inovativna placanja za CEE region u kompaniji Mastercard.

Kao što je to slucaj u celom svetu, i potrošaci u Centralnoj i Istocnoj Evropi kao da su zalepljeni za svoje pametne telefone. Prosecno vreme provedeno u korišcenju pametnog telefona tokom radnog dana je 4,1 sat, pokazalo je istraživanje Uticaj inovacija. U zapadnoj Evropi, prosek je samo 3,3 sata. Bugarski ispitanici, medutim, priznali su da u proseku na svojim uredajima provode više od 5 sati! Kada je rec o Srbiji, pametni telefon je najcešce korišcen uredaj, što je navelo 91 odsto ispitanika ispitanika, a prosecno korišcenje iznosi 5 sati dnevno. Istraživanje je, takode ispitivalo koji uredaj gradani vide kao osnovni uredaj za korišcenje, a rezultati pokazuju da 56 odsto ispitanika uglavnom koristi svoje pametne telefone, 22 odsto koristi kompjutere, 19 odsto koristi laptop i dva odsto tablete.

Pogledajte rezultate istraživanja u infografici:

Osim standardnih internet funkcijama kao što je imejl, skoro 90 odsto ispitanika u Centralnoj i Istocnoj Evropi koristi pretraživanje interneta, a aplikacije za društvene medije, cetovanje i onlajn kupovina su najpopularnije digitalnih usluga. U Srbiji, situacija je slicna - 97 odsto ispitanika svakodnevno pretražuje internet, 92 odsto šalje imejlove, 88 koristi društvene mreže, 87 cetuje onlajn, a 81 odsto ispitanika proverava vremensku prognozu.

Oko 80 odsto potrošaca iz Centralne i Istocne Evrope kažu da postoji dovoljno inovacija u segmentu društvenih mreža, medunarodnih putovanja, kupovine i finansijskih usluga, ali bi želeli vida vide više digitalnih inovacija u zdravstvu, javnom obrazovanju i javnom prevozu. Srbi gledaju na putovanja, hotelijerstvo i ugostiteljstvo kao podrucja gde postoji dovoljno digitalnih usluga - što je reklo 69, odnosno 67 odsto ispitanika, a s druge strane, želeli bi da vide više inovacija u segmentu javnog obrazovanja (62 odsto), javnog prevoza (54 odsto), drugog prevoza i zdravstva (po 37 odsto).

Iako su entuzijasticni po pitanju inovacija, ispitanici u regionu kažu da je sigurnost bankovnog racuna na vrhu liste prioriteta, posebno kada je rec o placanjima. Zaštita licnih podataka je svuda na drugom mestu. Najpoželjnija metoda za autentifikaciju uveliko varira od zemlje do zemlje. Na primer, u Srbiji, Bugarskoj, Madarskoj, a pogotovo u Rumuniji, ispitanici imaju više poverenja u biometrijsku autentifikaciju i otisak prsta, nego što imaju u PIN koji smatraju nesigurnim.

Zemlje Centralne i Istocne Evrope predvode u inovacijama. Vec smo implementirali Masterpass na šest tržišta, tacnije u Ceškoj, Madarskoj, Izraelu, Poljskoj, Rumuniji i Slovackoj, a uskoro cemo to uraditi i u Austriji, Bugarskoj, Hrvatskoj, Srbiji i Sloveniji. Potrošaci širom Centralne i Istocne Evrope pokazuju vrlo pozitivan stav prema digitalizaciji. Na nekim tržišta postoji veoma visok procenat potrošaca koji su otvoreni za inovacije i koriste napredne tehnologije, što ce nadamo se, postaviti osnove i za druge zemlje u regionu“, rekao je Džordž Sajmon, predsednik CEE divizije.

Cekamo vaše komentare ispod vesti i na Facebooku,Twitteru i Instagramu.

Pratite #InnovationForum od #MasterCard sa nama, u #Srbija stiže novi nacin placanja! #MasterCardInnovates

A video posted by MONDO MobIT (@mondo_mobit) on

Inicijalizacija u toku...

Komentari 14

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Sigmund

Ma samo BTC, samo p2p...

Crnja

Trenutno radim i zivim u Kini. Ovde je sve povezano sa mobilnim telefonom odnosno brojem telefona. Preko aplikacije Wechat se izvrsavaju sve transakcije novca, uredno i brzo. Nije lose, ali ja nekako vise volim kesh 😊 pozdrav

sasa

@Crnja Nekako vise volis kes ali si ipak morao da nam ispricas kako je tebi tamo predobro.

MONDO REPORTAŽA