• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Lokalne samouprave MORAJU da preuzmu odgovornost u bezbednosti saobraćaja

U Vrnjačkoj Banji se održava Međunarodna konferencija “Bezbednost saobraćaja u lokalnoj zajednici".

 Saobraćaj u Srbiji bezbednost  Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Učesnici konferencije su se saglasili da lokalne samouprave iako imaju zakonsku obavezu i dužnost da rade na unapređenju bezbednosti saobraćaja, to rade na jako niskom nivou.

Profesor dr Krsto Lipovac je naglasio da je Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima u Srbiji dobro propisao nadležnosti i odgovornosti, obavezu osnivanja lokalnih tela za bezbednost saobraćaja, održiv način finansiranja aktivnosti u bezbednosti saobraćaja (30 % novca od kazni ide na račun jedinica lokalne samouprave), a na državnom nivou postoji uprava saobraćajne policije koja dobro pokriva sve jedinice lokalne samouprave, kao i Agencija za bezbednost saobraćaja koja posebnu pažnju posvećuje saradnji sa jedinicama lokalne samouprave.

Možda će vas zanimati

Lokalna tela za bezbednost saobraćaja imaju odličnu priliku da osmisle, sprovode i koordiniraju sve aktivnosti na lokalu. Zakonom su propisani: obaveza osnivanja loaklnih tela za bezbednost saobraćaja, obaveza namenskog korišćenja sredstava od kazni za saobraćajne prekršaje, način raspodele ovih sredstava, namena ovih sredstava, obaveza donošenja strategija i akcionih planova bezbednosti saobraćaja, obaveza donošenja godišnjih programa bezbednosti saobraćaja i izveštavanja o realizaciji programa, praćenje realizacije strateških dokumenata itd. Sve veći broj gradova i opština prihvata koncept strateškog upravljanja bezbednošću saobraćaja, priprema, usvaja i sprovodi mere i aktivnosti prema strateškim dokumentima...

Ove jedinice lokalne samouprave imaju bolje rezultate i uspostavljaju održivo i trajno upravljanje bezbednošću saobraćaja.

Ocenjeno je da postoji značajan broj opština i gradova koji nisu primenili ovakav koncept, nemaju strateške dokumente, ne donose godišnje programe bezbednosti saobraćaja, pa čak i nenamenski koriste novac od kazni za saobraćajne prekršaje.

Ovo bi se odnosilo na sve lokalne samouprave u Timočkoj krajni. Tragično je da ovi gradovi i opštine nemaju svoje predstavnike na ovakvim konferencijama, i to nam dosta govori o (ne)zainteresovanosti, (ne)stručnosti i (ne)znanju lica koja su zadužena u ovim lokalnim samoupravama na poslovima u vezi sa bezbednošću u saobraćaju.

FOTOGRAFIJE SA DOGAĐAJA

Budite bolje informisani od drugih, PREUZMITE MONDO MOBILNU APLIKACIJU.

/autor: Igor Velić/

MONDO SERIJAL BEZBEDNOST U SAOBRAĆAJU

Komentari 6

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Hajduk Veljko

Koliko je ovo tačno za Timočku krajnu. Previše nesposobnih ljudi u lokalnim samoupravama. Bez škole, znanja, bahati, neobrazovani, nekulturni itd.

Slave zverina

Lokalne uprave jedino mogu da preraspodele sredstva iz budzeta namenjena saobraćaju na kulturno umetnicki program (čitaj Ceca, Bekuta i sl.). To im je krajni domet

Isfrustrirana gradjanka

Kad bi se manje kralo, manje stranacki zaposljavalo, kad bude bila strucnost pojedinca prioritet naspram poznanstava, kad se namena budzeta lokanih samouprava bude trosila za bezbednost i unapredjenje sistema, umesto za ukrasavanje bandera predizbornim reklamama, mozda....mozda bar tada ova sredina postane lepse mesto za zivot. Bojim se da smo daleko od toga.

special image